Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ER harddisken min død?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte nettopp en Samsung 250gig harddisk av en kompis. Satte den inn i pcen og prøvde å starte opp...

med ett hørte jeg en rar klikkelyd fra nettopp den harddisken ca. 1 gang i sekundet. Temmelig jevnt faktisk. BIOS finner heller ikke harddisken...

har kjørt harddisken i denne pcen før, og da bare startet jeg opp, og det funka...

og hvis jeg forteller at harddisken er herpa får jeg bare tilbake penga.. no problem. men skulle gjerne visst om det var håp for den før jeg bestilte meg ny.

Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikkelyder er død harddisk. Det er snakk om et fysisk crash i harddisken, og uansett om du får liv i den (noe man ofte får ved å banke den i bordet, etc.) så holder det bare i en viss tidsperiode, før samme skjer igjen.

Lenke til kommentar

ok. Det var det jeg trodde... har ikke så peiling på harddisker, men jeg tenkte meg et scenario som kan ha vært inne i harddisken. Var litt usikker på om jeg ville kjøpe av kompisen eller ikke, fordi jeg vet at hans ting ofte får dålig behandling og hard håndtering, som f. eks. en episode med en prosessor med 4 brekte bein og en episode med et x800pro som ble kortsluttet brått og brutalt med en spiker :roll::no::thumbdown:

jeg kommer nok til å kreve igjen pengene jeg gav han for den, og kjøpe meg en ny 400Gb fra komplett.no til under 1k :dribble:

men takk for hjelpen allikevel ;)

Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...