Gå til innhold

Thermaltake 120 vx, sitter den for løst fast?

Sinsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg sitter og monterer en 120vx fra thermaltake på en Asus P5B. Alle fire hjørnene klikka fint på plass, men kjøleren sitter ikke dønn fast, den kan vris litt i alle retninger.... er det bare sånn det er?

Takk.

7859801[/snapback]

Bah, min feil, pilene på festene skal bare brukes når man løsner den... inne for å låse den fast... får håpe kjølepastaen har det bra.

Lenke til kommentar
stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt..

måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da..

7863947[/snapback]

Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal.

Lenke til kommentar
stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt..

7863947[/snapback]

Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal.

7864102[/snapback]

på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum

Lenke til kommentar

7863947[/snapback]

7864102[/snapback]

7864143[/snapback]

mm... jeg skylder på temperaturmåleren på hovedkortet. Det vises ingen forskjell mellom vifta på max eller på minimum.

Lenke til kommentar

7863947[/snapback]

7864102[/snapback]

7864143[/snapback]

mm... jeg skylder på temperaturmåleren på hovedkortet. Det vises ingen forskjell mellom vifta på max eller på minimum.

7864165[/snapback]

Last ned programmet SpeedFan da..

Lenke til kommentar

7863947[/snapback]

7864102[/snapback]

7864143[/snapback]

15 grader idle? I såfall må maskinen stå i et veldig kaldt rom (altså godt under 15 grader C), CPU-temp kan umulig bli lavere enn romtemperatur med vanlig luftkjøling (så fremst man ikke benytter peltier eller lignende da).

Lenke til kommentar
Har du undervolta prosessoren noe sinnsykt?

7867098[/snapback]

trur dere begge burde lese det på nytt da det står "på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum"

Ikke "på min gikk den ned til 15 grader idle og det med viften på minimum"

Lenke til kommentar
Har du undervolta prosessoren noe sinnsykt?

7867098[/snapback]

trur dere begge burde lese det på nytt da det står "på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum"

Ikke "på min gikk den ned til 15 grader idle og det med viften på minimum"

7867121[/snapback]

ja stemmer det.. jeg gidder jo ikke å sitte å fryse her liksom med 15grader i rommet..

Den gikk fra 45/46c til 30/31c i forhold til originalviften.. Tar jeg den på fullt faller den ned til 26/27c.

Lenke til kommentar

Ingen endring med ny kjølepasta heller, fortsatt fra 43 idle til rundt 50 ved last (pifast). Da er den ikke klokka i det hele tatt... kjørte den uten deksel også, men det var ikke særlig stor endring.

Får satse på at det har med temperaturmålinga å gjøre, jeg finner det vel fort ut når jeg får skikkelig minne om en ukes tid, og får klokka litt.

Lenke til kommentar

7863947[/snapback]

7864102[/snapback]

min e6600 ligger åsså på rundt 50 grader idle, har klokka nå å da blei det bare 5 grader forskjell ( 2,9 ghz@ 1,24v ) detta med stock kjøler da :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...