Sinsen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei, jeg sitter og monterer en 120vx fra thermaltake på en Asus P5B. Alle fire hjørnene klikka fint på plass, men kjøleren sitter ikke dønn fast, den kan vris litt i alle retninger.... er det bare sånn det er? Takk. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Hei, jeg sitter og monterer en 120vx fra thermaltake på en Asus P5B. Alle fire hjørnene klikka fint på plass, men kjøleren sitter ikke dønn fast, den kan vris litt i alle retninger.... er det bare sånn det er? Takk. 7859801[/snapback] Bah, min feil, pilene på festene skal bare brukes når man løsner den... inne for å låse den fast... får håpe kjølepastaen har det bra. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt.. måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da.. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt.. måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da.. 7863947[/snapback] Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt.. måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da.. 7863947[/snapback] Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal. 7864102[/snapback] på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt.. måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da.. 7863947[/snapback] Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal. 7864102[/snapback] på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum 7864143[/snapback] mm... jeg skylder på temperaturmåleren på hovedkortet. Det vises ingen forskjell mellom vifta på max eller på minimum. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt.. måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da.. 7863947[/snapback] Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal. 7864102[/snapback] på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum 7864143[/snapback] mm... jeg skylder på temperaturmåleren på hovedkortet. Det vises ingen forskjell mellom vifta på max eller på minimum. 7864165[/snapback] Last ned programmet SpeedFan da.. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Støtter den. Eller du kan laste ned Everest, med litt enklere brukergrensenitt. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sjekk signaturen din. Det er Intel som lager prosessoren, ikke Fujitsu Siemens! Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg testa med coretemp, samme resultat. Får se, jeg kjøper sikkert litt kjølepastafjernegreier en av de nermeste dagene, og monterer den på nytt, kan jo godt hende den ikke sitter helt som den skal. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 I så fall anbefaler jeg Arctic Silver 5. Er ikke alene om den der. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt.. måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da.. 7863947[/snapback] Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal. 7864102[/snapback] på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum 7864143[/snapback] 15 grader idle? I såfall må maskinen stå i et veldig kaldt rom (altså godt under 15 grader C), CPU-temp kan umulig bli lavere enn romtemperatur med vanlig luftkjøling (så fremst man ikke benytter peltier eller lignende da). Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har du undervolta prosessoren noe sinnsykt? Lenke til kommentar
Locci Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har du undervolta prosessoren noe sinnsykt? 7867098[/snapback] trur dere begge burde lese det på nytt da det står "på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum" Ikke "på min gikk den ned til 15 grader idle og det med viften på minimum" Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har du undervolta prosessoren noe sinnsykt? 7867098[/snapback] trur dere begge burde lese det på nytt da det står "på min gikk den ned 15 grader idle og det med viften på minimum" Ikke "på min gikk den ned til 15 grader idle og det med viften på minimum" 7867121[/snapback] ja stemmer det.. jeg gidder jo ikke å sitte å fryse her liksom med 15grader i rommet.. Den gikk fra 45/46c til 30/31c i forhold til originalviften.. Tar jeg den på fullt faller den ned til 26/27c. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Ingen endring med ny kjølepasta heller, fortsatt fra 43 idle til rundt 50 ved last (pifast). Da er den ikke klokka i det hele tatt... kjørte den uten deksel også, men det var ikke særlig stor endring. Får satse på at det har med temperaturmålinga å gjøre, jeg finner det vel fort ut når jeg får skikkelig minne om en ukes tid, og får klokka litt. Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 stresset en god del her i går med å montere jeg og.. fikk no den fast til slutt.. måtte jo ut med psu og løsne litt på hovedkortet stress.. men verdt det da.. 7863947[/snapback] Joda, kan være, er ikke helt imponert over temperaturen, ligger på 50 grader idle nå, overklokka til 2900.... men, det kan være sensoren på hovedkortet som ikke fungerer helt som den skal. 7864102[/snapback] min e6600 ligger åsså på rundt 50 grader idle, har klokka nå å da blei det bare 5 grader forskjell ( 2,9 ghz@ 1,24v ) detta med stock kjøler da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå