Gå til innhold

Mulig svindler på bruktmarkedet.

Anbefalte innlegg

Men vi kan forandre retningslinjene noe og kreve noe mer av brukere på B.M

Dette arbeide er satt i gang nå.

7904849[/snapback]

Hva hjelper det å forandre retningslinjene? Vi har da en lovbok å forholde oss til. Ingen retningslinjer whatsoever vil stoppe heleri. Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men vi kan forandre retningslinjene noe og kreve noe mer av brukere på B.M

Dette arbeide er satt i gang nå.

7904849[/snapback]

Hva hjelper det å forandre retningslinjene? Vi har da en lovbok å forholde oss til. Ingen retningslinjer whatsoever vil stoppe heleri.

7904913[/snapback]

Det er riktig at vi ikke kan stoppe heleri og svindel, ingen kan gjøre dette i dagens situasjon. Men vi kan redusere disse noe og det er vår første målsetting.

For det andre, det vil ikke bli noe ny lovbok, bare bedre veilledning og rådgiving hvordan man kan unngå svindel og bedrag. Aller først bør man gå igjennom sine egne rutiner ved sikker handel med andre, det er en god start ;)

Lenke til kommentar

Jeg støtter absolutt ideen om et visst antall innlegg på forumet,før en kan registrere seg på BM.Da ville vi nok vært foruten denne fjotten fra Tønsberg eller hvor han kommer fra.Selvfølgelig blir vi ikke kvitt svindel og bedrag,men det ville ha redusert muligheten betraktelig.

Jeg har selv kjøpt og solgt mye på BM,og har aldri blitt lurt,men av og til sitter en med en litt dårlig magefølelse før varen dukker opp i posten :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har noen gode men mest dårlige erfaringer med bruktmarked. Dette er selvfølgelig grunnet mine egne feil og naivitet.

ER det forresten mulig å spore kontonummer?

Tror ikke jeg kommer til navnet han påstår når det blir sporet....

Lenke til kommentar
Fikk en morsom mail i dag...

I går la jeg ut at jeg ønsket å kjøpe digital av kabler til xbox

I dag kom mailen... hey seller :p

Haha

EID

*appropo var dette sendt fra yahoo.com*

8101532[/snapback]

Poenget?

8103179[/snapback]

antar at det var en fra Nigeria.. "Hey Seller"

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en lappis brukt en gang.. da trodde jeg virkelig at de 5000kr var borte vekk for godt ja...

Han svarte sjeldent, når jeg ringte hjem til de var det ei utenlandsk dame som tok telefonen og sa at han var ute.. han tok sjeldent mobilen o.l

Heldigvis gikk handelen bra :)

Hadde aldri fått såvet tror jeg om jeg hadde snytt en person for 10 tusen...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Deilig! Håper det er noen av de samme gutta som vi har omtalt her. Hadde vært interessant å vite mer om saken..

Enig! Kanskje jeg kan få tilbake pengene mine, jeg ble lurt av en snik fra Porsgrunn som visstnok skulle bo i Oslo nå og drev stort. Jeg og en til som bare bor 5 kilometer fra meg, ga politiet så mye opplysninger om denne fyren at det ikke skulle forundre meg om det var dette som førte til pågripelsen. Det lokale politiet hadde nemlig tid til å bry seg om og følge opp saken! Skal snakke med påtaleansvarlig i dag og høre om det virkelig er mitt svin som er tatt.

Forresten, Nuffern, handler navnet ditt om hunder? Vi hadde nuffe for en del år siden. Fine dyr, men herregud for et arbeid med pelsen... Kona har en jakke som er strikket av nuffeull!

Lenke til kommentar
Forresten, Nuffern, handler navnet ditt om hunder? Vi hadde nuffe for en del år siden. Fine dyr, men herregud for et arbeid med pelsen... Kona har en jakke som er strikket av nuffeull!

8135245[/snapback]

Haha, nuffeull. Nei, det har ikke noe med hunder å gjøre selv om det kanskje høres litt kjæledyraktig ut. Var et kallenavn jeg fikk når jeg gikk på videregående. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...