Gå til innhold

Mulig svindler på bruktmarkedet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er med å anmelder han også.

7866263[/snapback]

Straffbart å organisere slikt.

7867030[/snapback]

Å? Så hvis flere har gått i fella så kan ikke vi gå sammen å levere inn en felles anmeldelse altså? I så tilfelle er det latterlig.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mulig jeg har ett innebygd "filter" mot slikt (har sett alle annonsene det er snakk om). Jeg lar meg ikke "lure" ihvertfall (enn så lenge) . :)

Oppfordringer om "vigilante-aktiviteter" og personuthengning/forførgelse var/er en vanlig fremgangsmåte i mer primitive samfunn. :thumbdown:

Når noe er unormalt billig, er det som regel enten, svindel, tyvegods.. eller en som er totalt blakk og bare må selge.. I det siste tilfellet er det ikke pent å utnytte slike situasjoner, men de som gjør det har både lett for å bli svindlet og ser gjennom fingrene med å kjøpe noe de burde vite var tjuvegods.

Trådstarters inititativ i annen tråd ser jeg bare positivt på.

Bruktmarkedet vil ha godt av en liten "oppgradering" med tanke på både hvem som kan registrere seg, og at man ikke kan utnytte "anonymisering" samt useriøs "chat" kamuflert som "karaktergiving".

PS.

"Præ-hæ-innlegg" av typen:

"Espen Lie for innkrevingsminister".. "bak ett slør av SV-politikk" gir ikke akkurat en stor kredibilitet i en slik diskusjon. :hrm:

Lenke til kommentar
Hva er dette da? Er vel forhåpentligvis ingen her som lar seg lure,men mannen/gutten tar jo opp plass for de seriøse.Unnskyld meg,men nå har han fylt opp bruktmarkedet med fantasi i flere dager.Noe i systemet burde stoppe delinkventen.

7867778[/snapback]

"Tar kun forskuddsbetaling, siden jeg har blitt lurt en del i det siste"

Ja, ikkesant!

For en tulling, det bør ringe en bjelle hos den som tror dette er sant...

Lenke til kommentar
PS.

"Præ-hæ-innlegg" av typen:

"Espen Lie for innkrevingsminister".. "bak ett slør av SV-politikk" gir ikke akkurat en stor kredibilitet i en slik diskusjon.  :hrm:

7868063[/snapback]

Fullstendig enig, svelger den kamelen mothårs, det må dog sies at kong alkohol muligens har en finger og etpar tær med her.

Lenke til kommentar

Bruktmarkedet er en stor del av Hw.no og således trykker dette kraftig ned på Seriøsieteten til nettverket at det ikke administreres riktig og at det ikke finnes hardere kontrollaktivitet der.

Nei personlig så synker hw.no veldig lavt på grunn av håndteringen av slike saker, her bør det nok vanke opp en ordentlig oppryddning :

Ip adresser bør registreres og det bør vanke et par anmeldelser for svindelforsøk.

Bruktmarkedet bør få forandret reglene sine og det bør være så at man kan ordne opp med en slags forsikringsordning så at partene som benytter seg av det virkelig er de partene man utgir seg for.

Lenke til kommentar
Hva er dette da? Er vel forhåpentligvis ingen her som lar seg lure,men mannen/gutten tar jo opp plass for de seriøse.Unnskyld meg,men nå har han fylt opp bruktmarkedet med fantasi i flere dager.Noe i systemet burde stoppe delinkventen.

7867778[/snapback]

Han har antakeligvis registrert seg flere ganger. Håper HW har satt et flagg på IP-adressen hans. Hvis en svindler kan registrere seg flere ganger fra samme IP-adresse, så er det en alvorlig svakhet i sikkerhetsrutinene. På en annen side, så er det neppe noe problem i dagens samfunn med en masse ubeskyttete trådløse nettverk.

Videre må det sies at svindleren ikke er akkurat oppfinnsom. Skulle nærmest tro han var 15 år. Mange skrivefeil, stor bokstav når det skal være liten og orddelingsfeil. Videre bruker han flere variasjoner av samme navn, og gatenavnet er neste alltid det samme foruten gatenummeret.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg håper han kan stoppes, men husk når en ser flere av annonsene hans i denne tråden så er det lett å se at det burde ringe bjeller, men når jeg tok kontakt fra denne annonsen: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=79948 så stod den på fremsiden av HW.no. Ergo var den nettopp blitt lagt inn i systemet, dette var natt til fredag. Jeg kan ikke huske det var gitt noen kommentarer eller karakterer på den tiden samt jeg ikke hadde oversikt over hans andre annonser. 2x512 brikker har blitt solgt til 500kr før opptil flere ganger, så tilbudet er realistisk. Uheldig for meg så svarte han rimelig kvikt, og jeg klarte å overføre pengene 11:56, 4 minutter før forfall på fredag. Hadde jeg brukt 4 min mer så hadde pengene fortsatt ligget til forfall og når jeg oppdaget denne tråden så kunne jeg kansellert betalingen, men ja, skjebnen spiller vel inn. Har kjøpt en del fra bruktmarkedet før og aldri blitt lurt før, selv på annonser med gode priser, men en gang må vel bli den første.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Virker som om det er en del som har blitt svindlet nå, og det er bare de som vi har lest om her. Sikkert langt flere som ikke har vært innom denne tråden og skrevet om det. Ser man på svindlerens annonser så er annonsene vist relativt mange ganger.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt endel fra folk på bruktmarkedet, og det er et flott tilbud til oss som ikke alltid har råd eller lyst til å kjøpe noe nytt. Man bør absolutt forsøke å luke ut de som driver med svindel. Oppfordringen får gå til dem som har ansvar for dette.

Lenke til kommentar

Ja dette er definitivt en svindler. Jeg har også blitt lurt og har ikke tenkt å gi slipp på denne saken så lett. Jeg ble lurt på finn.no og jeg vet at de lagrer alle ip-adresser og slikt der. Noen av annonsene hans ligger der fortsatt:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...pos=17&tot=4207

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...os=17&tot=44732

For håpe ikke flere går i samme fellen som mange har gjort allerede

Lenke til kommentar
Ja dette er definitivt en svindler. Jeg har også blitt lurt og har ikke tenkt å gi slipp på denne saken så lett. Jeg ble lurt på finn.no og jeg vet at de lagrer alle ip-adresser og slikt der. Noen av annonsene hans ligger der fortsatt:

7881529[/snapback]

Hm, kanskje jeg skulle nevnt til han at jeg var intressert i kamera men at jeg ville komme til han for og hente det "Holder til i Tønsberg selv" og se hva han sa da :p

Uansett, det er synd at folk ikke finner bedere måter og tjene penger på. For det er surt som et helvete og tru at man kjøper en ting for så og finne ut at det aldri blir sendt eller at du får en murstein istede "vet om noen som fakisk fikk det".

Si det er et fåtall av de som selger ting på nettet som er svindelere så påvirker det de som prøver og selge sine ting veldig mye da folk faktisk ikke tørr og handle fra andre folk over nettet pga at de ikke kan være 100% sikkre på hva de får i pakken sin.

Jeg selv er meget skeptisk når det kommer til og handle med ukjente folk over nette, jeg vil helst kjøpe ting nytt da jeg har en sjangse til og si noe om det var noe feil med det jeg får "eller ikke får". Te.x her om dagen så hadde jeg bestilt noe fra en butikk på nettet men det viste seg at jeg ikke hadde fått med alt, ringte til butikken og dagen etter så hadde jeg det som manglet. Jeg hadde handlet med privat personer over nett om jeg var 99% sikker på at jeg faktisk får det jeg kjøper. Men siden det er svindlere ute og går så ender man opp med og være veldig usikker på om man tørr og gjøre det.

Lenke til kommentar

7881529[/snapback]

Når jeg leser det der,så synes jeg det er kritikkverdig av HW at flere av annonsene fortsatt ligger på bruktmarkedet. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...