Morten K Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Flott at du tar opp dette. Her synes jeg HW bør fjerne annonsene til saken er oppklart,eller før noen faktisk blir svindlet. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Er han en svindler så vil han ikke møte opp. Møter han opp så er det for å rane deg. Han kan jo ikke være komplett idiot heller. 7860240[/snapback] Ser ut til at uansett hva denne Tom skulle gjøre så er det galt. Må si at det var da veldig bastante påstander som kom. Og hvordan kan dere egentlig vite at denne personen ikke finnes, mange personer som ikke er registrert i telefonkatalogen eller har skjult nummer, så med mindre noen faktisk har sjekket dette opp i folkeregisteret så kan det faktisk være han fins. Pointet mitt er bare at jeg syns det blir feil å dømme og henge ut denne personen på denne måten, jeg mener, hvor mange bruktannonser ser ikke suspekte ut i dag? (ta en kikk på QXL, Finn, Hw) Det kan godt være at denne fyren er en svindler, men med mindre han faktisk har begått en svindel så vil jeg faktisk si at det er dere som anmelder slikt som dette til politiet som gjør en feil. Det er jo akkurat på grunn av slikt at andre saker (hvor kanskje svindel faktisk har forekommet) også havner i samme kurv. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Flott at du tar opp dette. Her synes jeg HW bør fjerne annonsene til saken er oppklart,eller før noen faktisk blir svindlet. 7860312[/snapback] Hva med uskyldig til det motsatte er bevist? Hadde det bare vært for at det var noen kraftige bevis så skulle jeg holdt kjeft, men dere kommer jo med veldig lite konkrete ting. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Er han en svindler så vil han ikke møte opp. Møter han opp så er det for å rane deg. Han kan jo ikke være komplett idiot heller. 7860240[/snapback] Ser ut til at uansett hva denne Tom skulle gjøre så er det galt. Må si at det var da veldig bastante påstander som kom. Og hvordan kan dere egentlig vite at denne personen ikke finnes, mange personer som ikke er registrert i telefonkatalogen eller har skjult nummer, så med mindre noen faktisk har sjekket dette opp i folkeregisteret så kan det faktisk være han fins. Pointet mitt er bare at jeg syns det blir feil å dømme og henge ut denne personen på denne måten, jeg mener, hvor mange bruktannonser ser ikke suspekte ut i dag? (ta en kikk på QXL, Finn, Hw) Det kan godt være at denne fyren er en svindler, men med mindre han faktisk har begått en svindel så vil jeg faktisk si at det er dere som anmelder slikt som dette til politiet som gjør en feil. Det er jo akkurat på grunn av slikt at andre saker (hvor kanskje svindel faktisk har forekommet) også havner i samme kurv. 7860414[/snapback] Hadde du lest de første postene mer grundig ville du ha sett at dette dreier seg om samme person. Om denne personen i virkeligheten er denne Tom vi refererer til, eller om det er en annen person er en annen sak. Med 99,99% sannsynlighet er dette svindelforsøk, og tydligvis gjennomført svindel. Personen det dreier seg om kan vi ikke si noe om før politiet evt. tar saken. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg synes det burde legges inn en nye greie med bruk av bruktmarkedet.. For å legge inn annonser bør man ha vært medlem av forumet i minst 1 mnd. og skrevet 10 innlegg.. Ser at det dukker opp masse folk uten et eneste innlegg på forumet, liker å lese hva folk skriver og ut i fra det bygge meg opp et bilde av selger.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg hater folk som skriver salgskommentar uten å ha vært i handel med vedkommende. Lenke til kommentar
325IX Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg har vært i kontakt med karen,og har fått oppgitt kontonr og en mail adresse. Aner ikke om det er noen av dere der ute som kan finne ut noe av de tingene.. Men selv har jeg søkt litt frem og tilbake, og mener jeg har kommet til en person.. Dette kan være helt feil,men det blir sjekket ut i løpet av dagen idag. For å være helt sikker i min sak.. Det gjør jeg på min "måte",som ikke behøver å diskuteres her.. Hvis vi samler sammen alle de små tingene,så er det større sjans for å finne ut hvem dette egentlig er.. Jeg må si at denne gangen vart jeg ikke lurt, selv om det var nærme..Men har blitt det tidligere her på Hw.no. Og kan skrive under på at det er ikke morro.. Kan ta ting her,på PM eller tlf 95765696 Mvh Tom egil Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Syns det er bra at folk er årvåkne ovenfor slikt. Personlig synes jeg det lukter svdd av dette, ulike aliaser, falske personopplysninger osv. er ikke noe særlig. Et stort men er jo det med opplyst kontonummer, har jeg det tar det ikke lang tid å finne ut hvem vedkommende er, så om noen har blitt svindlet er det jo bare å opplyse purken om dette og la saken gå sin gang. Om purken ikke vil aksjonere så finnes det altids nok av folk som HATER tjuvraddder og alt annet av samfunnets bunnfall nok til at det ordner seg på annet vis. Onkel blå er jo kjent for å drite i den vanlige mannen i gata så lenge han ikke befinner seg i en bil som ligger 3 km/t over grensa eller, Gud forby, på en snøscooter eller noe slikt. DA er det reaksjon på flekken og statskassa suger seg feit og dryg, mens nedslåtte gamle damer og andre "mindre forseelser" flyter ubemerket gjennom systemet. Skal bli interessant å se hva resutatet på dette blir om det viser seg at personen som er omtalt i denne tråden faktisk er en svindler.... Lenke til kommentar
Timur Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Med 99,99% sannsynlighet er dette svindelforsøk, og tydligvis gjennomført svindel. Personen det dreier seg om kan vi ikke si noe om før politiet evt. tar saken. 7860450[/snapback] Jeg er helt enig i at det ser veldig ut som et svindelforsøk, men jeg synes ikke vi skal leke politi og dommer ved å jakte på denne personen. Du baserer at det har vært en gjennomført handel på en kommentar? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg er helt enig i at det ser veldig ut som et svindelforsøk, men jeg synes ikke vi skal leke politi og dommer ved å jakte på denne personen. Du baserer at det har vært en gjennomført handel på en kommentar? 7861205[/snapback] Jeg baserer det kun på en kommentar. Videre har jeg aldri sagt at vi skal leke politi og dommer uansett hvor fristendes det måtte være. Det eneste jeg ønsker er å belyse saken, og å få frem så mye informasjon som mulig. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg blei svindla så jeg har gjort en del research på fyren. Kontonummret, som han også bruker på andre markedsplasser på internett, står i hans navn M***** S**** i SpareBank 1 Kongsberg. Har funnet en del kansellerte mobilnummer som passer til andre adresser han har oppgitt i andre tråder på nettet, deriblant det jeg tror er mora hans. Så da skal jeg ta kontakt med mine kompiser som jobber i kundeservice og få de til å sjekke opp nummeret, og da sitter jeg med tidligere adresser og hvis vi er heldig, også personsnummret hans! Da skal jeg aklre å spore han opp, evt. gi en fullstendig anmeldelse som er så klar at den ikke kan henlegges. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Og så bruker man ikke tråden til torpedovirksomhet, enten det er spøk eller alvor. Noen innlegg er fjernet. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 ... en fullstendig anmeldelse som er så klar at den ikke kan henlegges. 7862867[/snapback] Husk at vi bor i Norge. Her kan ALT henlegges. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Når det gjelder anmeldelse - så er det viktig å ikke stå alene men å gå sammen med andre som har blitt svindlet. Og mange har blitt svindlet av en person i vestfolkområdet før - er dette samme person så har man flere man kan ta kontakt med. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Henger meg på nufferns påstander. Bruktmarkedet er dessverre ganske anarkistisk. Burde innføres en hel del nye tiltak. Hva med en egen tråd med konkrete forslag? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Har laget en tråd med tittelen "Relansering av bruktmarkedet" under kategorien for tilbakemeldinger til hardware.no. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 At jeg ikke leste den tråden litt tidligere... kjørte forbi de aktuelle adressene i Tønsberg to ganger før idag. Får se om jeg kjører samme veien i morgen, da kan jeg se hva som står på postkassene Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Om man ennå ikke har skjønt det etter 2 moderatorinnlegg om personuthenging, så vit nå at første person har fått advarsel for dette. Lenke til kommentar
ksjoet Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ja, da har nok jeg også gått i baret, "kjøpte" 2 stk ram brikker til 500kr, men siden kommentarene ikke var opplyst i rødt så leste jeg ikke gjennom dem. Det så jeg først idag, så de 500kr er nok tapt. Hvis noen samler inn informasjon på denne fyren så send en PM så skal jeg gi min støtte og informasjon. Er med å anmelder han også. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Er med å anmelder han også. 7866263[/snapback] Straffbart å organisere slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå