Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 I tillegg til å lage denne tråden har jeg rapportert annonsen til Hardware. Vi får se om det skjer noe. Videre så har jeg sett at det har blitt flere, unnskyld språket, QXL-horer på bruktmarkedet. I annonseteksten står det "8800 Sirocco", men lengre nede i teksten står det "Nokia-kopi". Veldig irriterendes at bruktmarkedet oversvømmes av svindlere og QXL-haier. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Leser man kommentarene som har kommet inn på enkelte av denne personens annonser, så kan det virke som om han allerede har klart å svindle noen. Jeg tror jeg vet hvem personen er, og det er noe man kan se av mine tidligere innlegg. På en annen side så kan dette være en person som blir utnyttet av svindleren. De som er virkelig gode svindlere gjør en så god jobb at andre personer får skylden. Det er derfor ikke så lett å si uten å ha noen IP-adresse. Selv med en IP-adresse må denne kjøres opp mot de andre brukerene. Da blir sannsynligheten veldig liten for at det er en tilfeldighet, og andre bevis kan være med på å spille en rolle. Lenke til kommentar
mirrormatch Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Kan vi ikke bare bombardere han med mail om at han er avslørt som en svindler? Kanskje meningsløst ,men men... Lenke til kommentar
branick Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Med såå mange brukere her inne på HW.no så må det da finnes minst syv hundrede og ørten _gode_ hackere som kan gjøre som de vil med aliaset det diskuteres her? ris til egen bak Lenke til kommentar
LiZt Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Denne karen fremstår ikke som den skarpeste kniven i skuffen.. For å kunne gå til politiet må man nok være fornærmet, dvs at man allerede HAR blitt svindlet. Dersom det er tilfellet, ville jeg absolutt tatt kontakt med onkel blå. Svindel på nett er fortsatt "nytt" der i gården, og bør absolutt føre til oppslag i lokalavisa - noe de fleste lensmenn og politimestre ville satt pris på. Gjør ihvertfall et forsøk hvis du er svindlet - man kan ev. antyde at det muligens kan være tyvgods, noe som bør gjøre politiet interessert. edit: Hva med å legge inn emailadressene hans på alle spamlister som er å oppdrive? Ikke snilt, men muligens effektivt... Endret 3. februar 2007 av LiZt Lenke til kommentar
foffle Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Skal vel passe meg litt, hehe... Tror ikke man må være fornærmet, men igjen så har jeg liten tro på att snuten gidder å se på saken engang... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Med såå mange brukere her inne på HW.no så må det da finnes minst syv hundrede og ørten _gode_ hackere som kan gjøre som de vil med aliaset det diskuteres her? ris til egen bak 7860112[/snapback] Tanken er god, men det spørs hvor mye man ville fått ut av noe slikt. Det kan til og med hende at man selv får politiet på nakken. Det ville dessuten vært dumt om personen er uskyldig.. selv om jeg har mine tvil. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Skal vel passe meg litt, hehe... Tror ikke man må være fornærmet, men igjen så har jeg liten tro på att snuten gidder å se på saken engang... 7860150[/snapback] Når det sant skal sies.. en fra denne bygda forsvant for noen dager siden. Snuten satt i gang en leteaksjon med 50 stk. fra Røde Kors. Aksjonen ble avblåst i dag etter kun 1 dags leting på, etter min mening, feil locations og veldig rar letetaktikk. Lenke til kommentar
LiZt Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Skal vel passe meg litt, hehe... Tror ikke man må være fornærmet, men igjen så har jeg liten tro på att snuten gidder å se på saken engang... 7860150[/snapback] Såvidt meg bekjent er ikke det såkalte "forsøkets nedre grense" overtrådt ved bare å forsøke å svindle noen gjennom en annonse. Det må være (tror jeg) penger på vei eller forsøkt overført, slik at det " er tap eller fare for tap" for fornærmede/den svindlede. Dette kan muligens noen med mer juridisk kompetanse svare på. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Skal vel passe meg litt, hehe... Tror ikke man må være fornærmet, men igjen så har jeg liten tro på att snuten gidder å se på saken engang... 7860150[/snapback] Enig. Jobber selv i en bedrift som har blitt utsatt for svinel av langt større omfang enn dette, og svarene vi får er enten "Henlagt grunnet manglende resurser", eller "Henlagt grunnet manglende beivs". Begge betyr egentlig det samme da vi har hatt hauger med bevis. Kan dog hende at politiet ser litt anderledes på det når det gjelder svindel av en privatperson og ikke bedrift. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Ser at Alastor leser tråden. Kanskje den almektige kan komme med sin innsikt i saken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Tja - jeg har ikke så mye jeg kan si, da jeg ikke driver med bruktmarkedet. Men, må bare opplyse om at uthenging av folk med navn (altså andre navn enn det oppgis i annonsene) ikke er tillatt, så har fjernet litt av slikt. Ellers er jeg enig i at det lukter svindel lang vei - mest sannsynlig av samme fyr fra tønsberg som har svindlet på finn.no før i et par år, som man ikke greier å stanse. Har tipset politet om denne tråden . Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Bor i Horten, kan sende han en mail og kjøpe den P990i'en av han Stor jo "hentes/sendes". Se om jeg får napp Eventuelt noe av det andre han har til superlave priser. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Bor i Horten, kan sende han en mail og kjøpe den P990i'en av han Stor jo "hentes/sendes". Se om jeg får napp Eventuelt noe av det andre han har til superlave priser. 7860225[/snapback] God ide! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Er han en svindler så vil han ikke møte opp. Møter han opp så er det for å rane deg. Han kan jo ikke være komplett idiot heller. Men for all del.. det hadde jo vært "gøy" om noen kunne ha møtt han face to face. Bare ikke gjør det alene. Endret 3. februar 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
foffle Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Er han en svindler så vil han ikke møte opp. Møter han opp så er det for å rane deg. Han kan jo ikke være komplett idiot heller. 7860240[/snapback] Si ikke det Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Er han en svindler så vil han ikke møte opp. Møter han opp så er det for å rane deg. Han kan jo ikke være komplett idiot heller. 7860240[/snapback] Si ikke det 7860245[/snapback] Isåfall så støtter jeg ideen om backup. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg vet du ikke har noe med bruktmarkedet å gjøre, Alastor - men kunne du ikke ha tatt opp teamet med de som er ansvalige for det. Slik jeg ser det så har ikke bruktmarkedet endret seg siden det ble lansert. Det har mange svakheter som kunne ha blitt løst forholdsvis enkelt. Jeg vet det er mange andre som mener det samme, og personlig så frekventerer jeg bruktmarkedet nesten like mye som forumet og forsiden til HW. Det må jo unektelig ligge et stort potensiale i å foreta en skikkelig oppgradering av bruktmarkedet. Så lenge det fortsetter å være gratis å bruke. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 håper han leser denne tråden Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 La php-forumet mekke en web-bug, sa kan man i hvert fall bekrefte at det er samme person. Evt om forskjellige pers ber om kontonr i de forskjellige annonsene og sammenligner. Intensjon om svindel må jo være nok for en anmeldelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå