Gå til innhold

Ekstra kostnader pga feil forsendelse av forhandle

Anbefalte innlegg

Hællæ,

For litt siden kjøpte jeg en vare fra USA og valgte å sende den med USPS, dette kostet 76 dollar som jeg betalte forskudd. alt gikk bra helt til jeg fikk pakken da jeg så at varen var sendt med UPS.

Tenkte ikke mer over det siden alt gikk greit. Men i dag fikk jeg en regning med fortolling (mva) (som er grei nok) men også ett annet ekstra gebyr på 120,-.

Problemet er da at jeg sendte med USPS forrige gang med samme vare hvor jeg ikke fikk noen ekstra kostnader, men nå må jeg betale en ekstra kostnad som det ikke stod noe om når jeg bestilte plus at jeg egentlig valgte ett annet firma egentlig.

Ikke nok med dette var også momsen nestem dobbelt så høy enn forrige gang samt det var samme varen!

Hva skal jeg gjøre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehm.. tror ikke du har så mye du skal ha sagt der nei, i.o.m at butikken du har kjøpt fra har ingenting med hva norske myndigheter krever for å få pakken inn i landet.

7859470[/snapback]

Men momsen er dobbelt så stor som den jeg kjøpte for en mnd siden pluss en ekstra kostnad som ikke står noen sted jeg skal betale. Iallefall ikke med USPS som jeg egentlig ville bruke som det står i ordrebekreftelsen.

Lenke til kommentar

Det står ikke noe sted, fordi det står i norsk lov, og bestiller du fra USA, så driter de i hva norsk lov sier, de sender bare slik du vil. Bare Tollettellerannet kan fortelle hva det er du betaler for, så det er kanskje de du skal prøve å kontakte.

Lenke til kommentar
Det står ikke noe sted, fordi det står i norsk lov, og bestiller du fra USA, så driter de i hva norsk lov sier, de sender bare slik du vil. Bare Tollettellerannet kan fortelle hva det er du betaler for, så det er kanskje de du skal prøve å kontakte.

7859510[/snapback]

Okei, for som jeg prøver å si var at jeg fikk flere kostnader med å sende med UPS enn USPS faktisk betalte jeg bare 150,- ved sending med USPS mot 390,- ved sending med UPS, med samme vare og ingen ting er forandret i loven. Det jeg prøver å si at jeg skrev i ordren at jeg ville sende med USPS, ikke UPS.

Hvis da jeg fikk så mye ekstra kostnader pga de sendte med en annen leverandør enn avtalt så er det vel de som har gjort en feil?

Hvor kan jeg sjekke hva jeg skal betale, for det stemmer ikke overens med så mye forskjell.

Lenke til kommentar

7859510[/snapback]

Okei, for som jeg prøver å si var at jeg fikk flere kostnader med å sende med UPS enn USPS faktisk betalte jeg bare 150,- ved sending med USPS mot 390,- ved sending med UPS, med samme vare og ingen ting er forandret i loven. Det jeg prøver å si at jeg skrev i ordren at jeg ville sende med USPS, ikke UPS.

Hvis da jeg fikk så mye ekstra kostnader pga de sendte med en annen leverandør enn avtalt så er det vel de som har gjort en feil?

Hvor kan jeg sjekke hva jeg skal betale, for det stemmer ikke overens med så mye forskjell.

7859542[/snapback]

Den forskjellen stemmer nok ganske bra, UPS er _mye_ dyrere fordi de skal yte en raskere service, derfor bruker jeg bare UPS når det haster skikkelig, den siste sendingen jeg fikk ble langt over dobbelt så dyr som om jeg skulle brukt vanlig frakt, ca. 500,- dyrere.

Lenke til kommentar

De ekstra 120 kronene er mest sannsynlig gebyret som UPS tar seg betalt for å stå for fortolling ved innførsel. Posten har samme ordning, men beløpet de krever kan variere mellom de enkelte selskapene. Gebyret er helt "lovlig", så du har ingen sak i forhold til UPS.

Dersom du ønsker å forfølge det videre så må du rette en henvendelse til de du kjøpte varen fra.

Lenke til kommentar
De ekstra 120 kronene er mest sannsynlig gebyret som UPS tar seg betalt for å stå for fortolling ved innførsel. Posten har samme ordning, men beløpet de krever kan variere mellom de enkelte selskapene. Gebyret er helt "lovlig", så du har ingen sak i forhold til UPS.

Dersom du ønsker å forfølge det videre så må du rette en henvendelse til de du kjøpte varen fra.

7860715[/snapback]

Takk, tar kontakt med forhandleren og prøver å få forklart hvorfor de valgte ett annet firma enn først avtalt. Takk for alle svar jeg har fått. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...