Goodie Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei, etter å ha satt sammen delene til min nyinnkjøpte PC startet den opp i ca 1 min, og mens jeg var i BIOS for å stille klokke etc døde den. Nå er det ikke liv når jeg trykker på power knappen, men det er lys på motherboard'et når strømmen er i. PCen består av: Antec Performance One P180 Miditower Asus P5B hovedkort Corsair Powersupply 620W Intel Core 2 Duo E6600 Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 Jeg har fjernet alle komponentene bortsett fra CPU, og det er fortsatt ikke liv i PCen når jeg trykker på Power. Noen som har tips til hva jeg kan sjekke, evt hva som kan være galt? Har kjøpt delen fra Komplett. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Sjekk alle kabler og pass på at alle komponenter er godt festa og prøv igjen... Vanskelig å si hva det kan være... Lenke til kommentar
02tom Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Kan vel muligens være en kortslutning på hk`et. Og at dette har gått til he...vete. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg tror du har glemt å skru i avstandsstykkene... Lenke til kommentar
Goodie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Avstandsskruene var allerede skrudd i (for my convinience, som det stod i bruksanvisningen). Har også sjekket at det ikke var avstandsskruer skrudd i som ikke passet med motherboardet. Lenke til kommentar
Privat Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har du sjekket at CPU vfta er korrekt montert? Ikke vridd på festene? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jumper feilmontert? Lenke til kommentar
Goodie Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Jeg prøvde med en annen strømforsyning nå (uten skjermkort montert), og da ble det liv i CPU viften etc. Den gamle strømforsyning jeg har er ikke nok til å dra skjermkortet, men betyr dette at mest sannsynlig kun var PSUen som var herpa, eller vil neste gå også svikte etter 1 minutt hvis jeg stikker og kjøper en ny nå? *EDIT: skriveleif Endret 3. februar 2007 av Goodie Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hvis du drar og kjøper en nå, pass på at du ikke får med deg en Q-Tec hjem i posen! Det heter "strømforsyning", ikke "-forskyvning". Logisk, dahh! Lenke til kommentar
Goodie Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Byttet strømforsyning, og nå fungerer alt som det skal... Vista settes opp nå Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Gratulerer med fungerende data og Vista! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå