Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjon om 2BI og 3BI

Anbefalte innlegg

Noen som kunne fortelle litt om faget biologi 2BI og 3BI? Går VK1 og vurderer å ta 3BI til neste år i VK2 uten å ha tatt 2BI, men før jeg gjør det vil jeg gjerne vite litt om faget i seg selv og hvordan dere som tar det eller som generelt har kunnskap om det opplever faget? Hvordan er faget sammenlignet med de andre realfagene? Vil det, etter deres mening, gå greit å hoppe rett til 3BI uten å ha tatt 2BI? Og hva slags pensum/lærestoff går man i gjennom i 2BI og 3BI?

Og til slutt: Kan man komme opp i både muntlig og skriftlig eksamen i 3BI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar 3bi som privatist. Skrev meg på for en månede siden, og skal ta eksamen i mai. Har lest gjennom hele læreboka, og jeg synes at stoffet er rimilig enkelt sammenlikna med de andre realfaga. Hvis du har hatt 3KJ har du også et lite overtak fordi det gjør enkelte kapittel enklere å forstå.

Angående studieteknikk anbefaler jeg deg å laste ned læreplanen, lese gjennom den, og så lese læreboka. Etterpå går du gjennom hele lærerboka streker under viktige ting, og senere går du gjennom hele boka og skriver notater. Anbefaler foresten læreboken Bios.

Har ikke hatt 2bi. Håper noe av dette hjalp :)

Lenke til kommentar

Den røde tråden i lærestoffet er Gener, arv og hvordan disse utvikler seg. Celleånding blir gjennomgått. Økosystemet blir også gjennomgått.

Dette er kort fortalt hovedtemaene. Men det er samspillet mellom disse som utgjør boken. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...