Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC tar imot bare 54 mbps?! + Ustabilt nett

Anbefalte innlegg

Etter nydelig hjelp fra flere medlemmer her på forumet er ruteren oppe og går..

Altså, jeg trodde, etter å ha vært på naboens ruter :whistle: at PC'en (bærbar) kunne ta imot 100 mpbs, så derfor kjøpte jeg en 108 mbps-ruter, og ikke 54 mbps..

Jeg skjekke det ved å trykke på tilbokblingen nederst til høyre.. Men nå, når jeg er koblet på in egen ruter er det bare 54 mbps.. Hva har skjedd? :ohmy:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er den høyeste standardiserte hastigheten for W-Lan (802.11) 54Mbit (g), og høyere 108 Mbit utstyr er ustandardiserte "hacks" gjort av utstyrsprodusentene. Pga dette oppnår du vanligvis ikke 108Mbit hastigheten på tvers av produsentene og deres navn på deres "hack".

Super G, G+ og Turbo G er eksempler på slike "hacks", og dersom din router støtter Super G og din laptop støtter Turbo G er det ikke sikkert at de kan snakke sammen på denne hastigheten.

Vit også at hastigheten du får i praksis ofte er 1/4-1/5 av din tilkoblede hastighet på trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

Veit ikke om dette har så ekstremt mye med emnet å gjøre, men det kan jo hende det har det..

Skjer følgende (se bildet) fordi den sender ut lavt? Skjønner ærlig talt ikke hva som foregår her.. Funker den ene dagen, dagen etter er den ute.. Eller "begrenset eller ingen forbindelse"..

Sånn ser det ut på "hovedPC'en", nå..

ruter5.png

Sånn ser det ut på den bærbare:

ruter3.png

Jeg er akkurat nå på nett utenom ruteren..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...