d'espresso Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Etter nydelig hjelp fra flere medlemmer her på forumet er ruteren oppe og går.. Altså, jeg trodde, etter å ha vært på naboens ruter at PC'en (bærbar) kunne ta imot 100 mpbs, så derfor kjøpte jeg en 108 mbps-ruter, og ikke 54 mbps.. Jeg skjekke det ved å trykke på tilbokblingen nederst til høyre.. Men nå, når jeg er koblet på in egen ruter er det bare 54 mbps.. Hva har skjedd? Endret 3. februar 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Router og kort må somoftest være av samme produsent for å støtte disse ustandard-metodene. Det er også dessuten ofte avslått som standard, fordi kort som ikke støtter det oppdager i noen tilfeller ikke nettet. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Så vidt jeg vet er den høyeste standardiserte hastigheten for W-Lan (802.11) 54Mbit (g), og høyere 108 Mbit utstyr er ustandardiserte "hacks" gjort av utstyrsprodusentene. Pga dette oppnår du vanligvis ikke 108Mbit hastigheten på tvers av produsentene og deres navn på deres "hack". Super G, G+ og Turbo G er eksempler på slike "hacks", og dersom din router støtter Super G og din laptop støtter Turbo G er det ikke sikkert at de kan snakke sammen på denne hastigheten. Vit også at hastigheten du får i praksis ofte er 1/4-1/5 av din tilkoblede hastighet på trådløst nettverk. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vær også klar over at metoden for å oppnå dette er å kombinere flere kanaler til å lage flere paralelle datastrømmer. Dette betyr at i områder der det er flere slike nett blir det fort ganske kork i datastrømmene. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Men.. Er det ingen måte å oppnå høyere hastighet på? Da.. Kan jeg jo likesågdt bytte til en 54 mbps-ruter.. Men, er det slik at den hastigheten som vises i vinduet med alle statusene, ikke er reell? Hørte noen si det en gang.. Ja, en som jobber hos Tele2.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det som vises er en helt teoretisk båndbredde, altså en beregning, ikke en måling. (hastighet er noe annet enn båndbredde.. jeg bare må få det sagt.. trenger ikke å endre eller kommentere) Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Veit ikke om dette har så ekstremt mye med emnet å gjøre, men det kan jo hende det har det.. Skjer følgende (se bildet) fordi den sender ut lavt? Skjønner ærlig talt ikke hva som foregår her.. Funker den ene dagen, dagen etter er den ute.. Eller "begrenset eller ingen forbindelse".. Sånn ser det ut på "hovedPC'en", nå.. Sånn ser det ut på den bærbare: Jeg er akkurat nå på nett utenom ruteren.. Endret 3. februar 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå