LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Har nå vært en del på pc'en og jeg skulle sjekke hvor mye minne jeg bruker. Den har før ligget på rundt 300 MB. Har 1 gig ram. Men nå lå den på rundt 800 000 av 900 000. På prosseser er det ingen krevende programmer, den på maks er på 60 000. Kjører kun Opera, men så er det fremdeles så vanvittig lite ledig minne igjen og det går sakte! Er det noen her som kunne bruke 5 minutter i hele sitt liv for å forklare meg hva jeg skal gjøre for å fikset opp i dette? Takk for det som tar bryeèt med å skrive! Endret 2. februar 2007 av LadyKatie Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ligg ved et screenshot fra task manager da.. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Ligg ved et screenshot fra task manager da.. 7859236[/snapback] er det CTRl+ALT+Del? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) jepp..det er det..Og klikk tabben til procecces. Her i gården bruker man kun engelsk OS Endret 2. februar 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ja, eller oppgavebehandling som det heter på Norsk Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 hvordan får man det på nettet da? har det i paint så nå må du forklare meg hva jeg skal gjøre! Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 skal du ha "ytelse" eller "Prossesser"? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Begge deler, takk! Sleng det opp som vedlegg i forumet. Lagre som PNG! Endret 2. februar 2007 av jonepet Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Begge deler, takk! Sleng det opp som vedlegg i forumet. Lagre som PNG! 7859287[/snapback] Hva er lagre som PNG? Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Her er bilde: *Fjorten tegn* System_oversikt.bmp Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Allt er vel egentlig som det skall,, men du kan fjerne noe hvis du går til "kjør" på start menyen å skriver msconfig.. Derunder oppstart og tjenester kan du fjerne hakene på de programmene du ikke trenger.. Du kan også kjøre adaware Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Du har jo en halv gigabyte ledig.. Merk at systemet bruker ledig minne til å cache harddisker, swap, osv. Dette er minne som bare fjernes øyeblikkelig om det trengs til noe annet. Ang. PNG, så har du et valg når du lagrer i Paint å lagre som PNG. Det er et filformat som man slipper filer på flere MB, slik BMP, og samtidig ikke mister noe kvalitet. Perfekt til å lagre screenshots, og lignende. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det ser ikke noe galt ut fra det bildet du har gitt oss. Annet enn at Explorer bruker vanvittig mye ram. Hos meg (kjører Vista) bruker Explorer 33MB ram. Firefox derimot kjører på 142MB ram.. har en del browser-tab oppe. Men vanligvis når maskinen bruker mye ram, mer enn normalt, så er det et program som looper, og stjeler minnet. Det har vært kjente feil i firefox og msn som har gjort dette. Har du sett hvor mye minnet du har gitt skjermkortet eller page fila? Synes det ser veldig merkelig ut. Jeg kjører som sagt Vista, og er ikke i nærheten ditt minneforbruk, selv med en del progs oppe. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 hva er da Tildelt minne? Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Det ser ikke noe galt ut fra det bildet du har gitt oss. Annet enn at Explorer bruker vanvittig mye ram. Hos meg (kjører Vista) bruker Explorer 33MB ram. Firefox derimot kjører på 142MB ram.. har en del browser-tab oppe. Men vanligvis når maskinen bruker mye ram, mer enn normalt, så er det et program som looper, og stjeler minnet. Det har vært kjente feil i firefox og msn som har gjort dette. Har du sett hvor mye minnet du har gitt skjermkortet eller page fila? Synes det ser veldig merkelig ut. Jeg kjører som sagt Vista, og er ikke i nærheten ditt minneforbruk, selv med en del progs oppe. 7859505[/snapback] Der gikk jeg ut. kan du forklare meg litt grundigere hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er noe som kalles "virtuelt minne". Det er minne som tildeles til prosesser. Et minneområde kan tildeles flere ganger, noe som kalles delt minne, og et slikt minneområde kan også ligge lagret på harddisken, eller både på harddisken og i minnet (cachet swap). Om to prosesser deler samme minne på 200MB blir det tildelt 400MB, men bare 200MB blir brukt i praksis. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Burde jeg gå til innkjøp av mer minne? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Tror ikke du trenger det.. Har du kjørt anti-spyware-programmer ol.? Håhåhå!! Jeg vet hva du heter!! Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Tror ikke du trenger det.. Har du kjørt anti-spyware-programmer ol.? Håhåhå!! Jeg vet hva du heter!! 7859625[/snapback] hehe, der tar du feil! hvem er jeg? Har kjørt det, men ikke innen de siste tiolv timene Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 55 kjørende prosesser er ganske mye tror jeg. På mine maskiner har det vert vanlig med litt over 30. Det kunne ikke gå ann å få et bilde der alle prosessene vises? En HiJackThis log kunne vært enda bedre. HiJackThis Det skal bare være å installere og kjøre. Det går fort og bruker lite plass. Kjør slik at det lagres en log fil, den loggen poster du her, så ser vi fort om det er noe spyware på gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå