Gå til innhold

VRs til vmodding mm.


Anbefalte innlegg

Hvor får jeg kjøpt billige og pålitelige VRs? Såvidt jeg har forstått, så trenger jeg ikke pots som takler høy effekt, eller?

1kohm - 100kohm.

 

Og, kanskje jeg kan slenge på en billig loddebolt/-stasjon i samme slengen? De jeg har fra før er vel på 25 og 30W, og uten noe sånn fancy greier :p Tynn spiss er vel lurt?

 

Elfa er vel greie å handle med?

Disse f.eks., er de greie til vmodding?

 

Noen som har forslag til loddebolt, der er jeg blank.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, tror jeg prøver de der. Liker å skrive vr, så trenger jeg ikke "bytte" avh. av hvilket forum jeg er på :p

 

Som sagt har jeg et par loddebolter fra før, men de er i overkant store og lite egnet til slikt finarbeid (både fysisk størrelse og effekt), derfor kunne jeg tenkt meg en som passer bra til slikt i tillegg (regner ikke med at jeg slutter med vmodding med det første - kommer til å bestille opp et lite lager med vrs ;) ).

 

Så på denne loddestasjonen, er den grei? Evt. noen billigere som er å anbefale?

Lenke til kommentar

Det du har funnet frem er det billigste man får av potmeter.

Jeg ville, for så omfintlig elektronikk som datakomponenter til en god del tusen, satset på noe slikt:

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang...dok=2012591.htm

 

Multiple turn gir mulighet til finjustering (noe som kan være kritisk, og ikke minst veldig praktisk) Cementbaner har bedre toleranse og mindre temperaturavhengighet.

EDIT: I tillegg er denne typen forseglet noe som er veldig viktig der man bruker ekstremkjøling som kan føre til kondens. Det vil ødelegge pot-meterene ganske fort, og blir potmeterene ødelagt kan det få konsekvenser for spenningen ut noe som er lite heldig.

EDIT2: du får slike mye billigere andre steder, feks http://futurlec.com/PotRect.shtml (nederst) Ikke like gode som de på ELFA sikkert, men betydelig billigere.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Aha, tenkte faktisk å legge ved noen slike som du kan snurre flere runder på for å teste. Har ikke brukt det før. Spørs om jeg bare bestiller slike da. Tror nok det blir fra elfa uansett, da det er greit med frakt, betaling og sånn.

 

Det med loddebolten var heller ikke så dumt da, har CO spisser til alle slags loddebolter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...