Gå til innhold

Logitech-drivere til Windows Vista

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett noen generell tråd om dette, derfor dette innlegget.

Jeg har installert Vista, nærmere bestemt Vista Ultimate 64-bit. Det medfører noen utfordringer med tanke på drivere, og da særlig når det gjelder Logitech.

Jeg har Logitech Cordless Desktop MX og MX700-mus, samt Quickcam Pro 4000. Så vidt jeg kan se finnes det ikke Vista-drivere til disse enhetene.

Nyeste QuickCam-software (v 10.50) fungerer faktisk med Quickcam pro 4000 i XP, men kameraet blir ikke oppdaget i 64-bits Vista-utgaven.

Kryptering og ekstra funksjoner på tastatur er ikke tilgjenglelig, siden jeg ikke får endret på noenting i forhold til mus/tastatur med SetPoint-driverne, og de gamle driverne jeg brukte i XP lar seg ikke installere.

Er det noen som leser dette som har prøvd seg fram og funnet en brukbar løsning?

Går det f.eks. an å installerer i kompatibilitetsmodus eller noe slikt? Finnes det eventuelt "uoffisielle" drivere noe sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at enhetene tilsynelatende er "discontinued". Når jeg går inn på deres respektive support-side er de ikke oppdatert på lenge.

Imidlertid fungerer aller nyeste webcam-programvare også med mitt QC4000-kamera - i XP. I Vista finnes ikke enheten.

Når det gjelder tastatur og mus, het programvaren iTouch og MouseWare. SetPoint har nå tatt over for disse, men SetPoint støtter ingen av enheten, verken i XP eller Vista.

Det er litt forsmedelig å ha forsåvidt ypperlige komponenter som ikke skal virke optimalt på grunn av at produsenten ikke gidder å oppdatere drivere.

Håper det er noen som har funnet noen "manuelle" måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar

SetPoint funker ikke helt optimalt i Vista, selv ikke i 32bits versjon. Volumkontrollen funker ikke.

Du kan jo prøve å søke på forumet til Logitech og se om du finner noen poster der med drivere. Der finner du beta drivere som du kan teste ut om jeg ikke husker helt feil ;)

Lenke til kommentar

jeg er ikke helt sikkert hva du vil ha, men jeg fant flere drivere ( bl.a. logitech, ikke gjennom produsenten sitt ) til vista gjennom dette programmet:

http://radarsyncservices.com/

lykke til

ps, hvis du finner drivere gjennom dette programmet, ikke kjøp programmet men google deg fram til versjoner til drivere.

jeg fant neste alt :thumbup:

lykke til

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Kameraet fungerer ikke i Vista verken med nye eller gamle drivere. Fant dette i Logitechs FAQ, så det ser ikke umiddelbart lyst ut med tanke på mus og tastatur heller. Men får håpe det kommer noe etter hvert.

Windows Vista Compatibility:

The iTouch and Mouseware software packages are legacy products and are not supported in Windows Vista. Using iTouch or MouseWare on Vista may generate problems during and after migration to this operating system.

Solution:

If you wish to use your older Logitech products with Windows Vista, you will need to uninstall iTouch or MouseWare. After iTouch and Mouseware are uninstalled you will be able to use the basic functionality of your device though the built-in Windows drivers.  However, advanced programmable functionalities will no longer be available.

NOTE: Support for Windows Vista may be added for some legacy products in the future. Visit the Logitech software downloads  web page for available updates.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Jeg har diNovo Cordless (Bluetooth) og Mx518 samt QC4000 Pro.

Setpoint 3.3 fungere bra her, volum også. Det eneste som ikke virker er at den veiviseren for tilkobling starter hver gang jeg logger på, men bare henger på "Vennligst vent" - ingenting skjer når jeg stenger det.

Kameraet har jeg gitt opp - det støttes ikke under Vista - ganske dårlig egentlig, er jo et år gammelt.

Lenke til kommentar

Har googlet en del, og fant på forums.logitech.com at svaret er: Kanskje.

Noen sier at QuickCam 4000 Pro vil bli støttet i februar-driverne fra Logitech.

Når det gjelder MouseWare og iTouch står det:

Logitech is looking into the possibility of adding support for some legacy devices into SetPoint.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...