Gå til innhold

Core 2 duo PC 12-13.000,-

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe bærbar maskin no. Men ikkje lett å finna ein maskin. :hmm:

Dette ser eg etter:

- Bra batteri, 3 timer ++

- Går stille

- Intel Core 2 Duo (5500+++)

- 2 GB minne

- Ikkje større skjerm en 15,4"

- Bra skjermkort, ATI 1400, GO 7600 eller bedre

- Trådløst nettverkskort

- Bluetooth

Har sett litt på den HEL80 maskinen, men er ikkje heilt overbevist om at da e eit godt kjøp. Det samme gjelder Dell 6400.

Vil for da mesta bli brukt til surfing og office pakken, men også litt speling.

Pris ca 12-13.000,-

Nåken som har eit forslag til ein maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg kjøpt denne.

T60 14'' med Radeon X1400 og 1400x1050 skjerm 1GB ram, innebygget bluetooth og hele pakka. Liten, kompakt, byggekvalitet og design, men koster 1000 kr mer enn budsjettet ditt.

Du finner billigere pc med bedre 3d-ytelse, men ikke samme kvalitet. Jeg skal i allefall bestille denne så snart jeg har penger.

Edit: Ingen problem å oppgradere til 2 og 3GB ram

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Har sett litt på den HEL80 maskinen, men er ikkje heilt overbevist om at da e eit godt kjøp.

7859044[/snapback]

mange andre her på forumet er overbevist om at det er nettopp det, hva er du skeptisk til?

7859075[/snapback]

Maskinen ser litt billig ut, ein del klage på tastaturet og batteriet stikker ut på baksiden.

Lenke til kommentar
Selv ville jeg kjøpt denne.

T60 14'' med Radeon X1400 og 1400x1050 skjerm 1GB ram, innebygget bluetooth og hele pakka. Liten, kompakt, byggekvalitet og design, men koster 1000 kr mer enn budsjettet ditt.

Du finner billigere pc med bedre 3d-ytelse, men ikke samme kvalitet. Jeg skal i allefall bestille denne så snart jeg har penger.

Edit: Ingen problem å oppgradere til 2 og 3GB ram

Ser bra ut den, men litt dyr i forhold t ka ein får for pengane.

Endret av Berzerk74
Lenke til kommentar
Maskinen ser litt billig ut, ein del klage på tastaturet og batteriet stikker ut på baksiden.

7859278[/snapback]

Vil nå ikke påstå at den ser billig ut i grunn. Greit nok at den ikke har like fin "glow" som HP sine maskiner, men så trenger du heller ikke ha med deg en tørkeklut hvor enn du går pga fingermerker. Praktisk? Ja. Den har jo en fin metallic-finish, med krom kant rundt tastaturet og meget fine snarvei-knapper med hvitt LED-lys. Syns den er ganske pen jeg.

Selvfølgelig en vanesak, men at batteriet stikker ut byr ikke på noen store problemer bortsett fra designet. Med den knallgode batteritiden som den har er det null problem å overse at batteriet stikker litt ut. Den passer i alle typer pc-vesker og beskyttelser, tross i batteriet, så noen praktiske ulemper er det ikke. Selvfølgelig så er det jo opp til deg som kjøper.

Tastaturet er ikke verre enn at det tar deg et par dager å bli vant til det. Alt i alt er den vel verdt pengene!

Det skal sies at jeg liker HEL 80 veldig godt, men det er ikke jo uten grunn. Ellers kan du jo titte litt rundt på forumet, flere gode alternativer rundt om i de forskjellige trådene.

Endret av Kim The King
Lenke til kommentar

Jeg skal ha ny bærbar i samme prisklasse.

De fleste anbefaler nok HEL80, men jeg heller fortsatt litt mot Cinet Homebook 945PM (mpx) , men den svikter kanskje litt i forhold til skjermkortkravet ditt...(?)

(den har også hakket dårligere skjerm enn HEL80)

Endret av Angeloo
Lenke til kommentar

Les testene av HEL-80 du, se f.eks på dinside og notebookreview.com få modeller i den prisklassen får så overveldende ros. Du finner ingen modeller uten irriterende småfeil/ting du kunne tenkt deg annerledes. Ctrl-tasten, tastatur som gir litt etter og batteri som stikker ut på baksiden om du velger modellen med størst batteri er jo omtrent det eneste negative med HEL-80, ellers overveldende positivt ;)

EDIT: Det er vell kun i6400 som har særlig bedre batteri i den klassen, men skjermkortet er jo vesentlig svakere og.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Synes det er rart det er så mange på forumet her som ikke vektlegger en god skjerm.

Lenovo maskinen har en SGXA skjerm (1400x1050), mens mange maskiner kun har (W)xga skjerm..

Synes en god skjerm er et must for an maskin du antagelig skal sitte foran i en 2-3 år.

Men det er bare min mening da....

Lenke til kommentar
Jeg skal ha ny bærbar i samme prisklasse.

De fleste anbefaler nok HEL80, men jeg heller fortsatt litt mot Cinet Homebook 945PM (mpx) , men den svikter kanskje litt i forhold til skjermkortkravet ditt...(?)

(den har også hakket dårligere skjerm enn HEL80)

7860741[/snapback]

Sorry, en nybegynner spørsmål? :blush:

Er video kortet i denne maskinen (nVidia GeForce Go 7400) passiv kjølt? Vil det kortet avlaste CPUen ved avspilling av mpeg2, mpeg4 (h.264), Xvid/DivX og være stille?

Endret av m3
Lenke til kommentar

Etter litt om og men endte jeg opp med HP nc8430 til ca 12.600,-

God skjerm WSXGA+ (1680x1050)

Skjermkort ATI X1600

CPU Intel Core 2 Duo T7200 / 2 GHz

Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne, Fingerprint

Batteri ca 4 timer

Windows Vista Business

+++++

Men kun 1 GB minne og liten harddisk (80 GB).

Endret av Berzerk74
Lenke til kommentar
Etter litt om og men endte jeg opp med HP nc8430 til ca 12.600,-

God skjerm WSXGA+ (1680x1050)

Skjermkort ATI X1600

CPU Intel Core 2 Duo T7200 / 2 GHz

Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne, Fingerprint

Batteri ca 4 timer

Windows Vista Business

+++++

Men kun 1 GB minne og liten harddisk (80 GB).

7909743[/snapback]

Bare lekte rundt med en modell på Dell:

Latitude D820:

Intel® Core™ 2 Duo T7200 (2,00 GHz)

NVIDIA Quadro NVS 120M på 512 MB

Ekte Windows® XP Professional, SP2 (NTFS)(+ Media)/Ekte Windows Vista Business

15,4-tommers WSXGA+ (1680 x 1050) LCD-skjerm

2 GB, 667 MHz, DDR2 SDRAM-minne (2 x 1024 MB)

120 GB harddisk (5.400 rpm)

8x DVD+/- RW Drive

Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g minikort (54 Mbps) Core 2 Duo

Bluetooth (intern)

9-cellers primært litiumionbatteri på 85 w/t med forlenget levetid (7 timer)

3 Year International Onsite Service with Next Business Day Reponse (standard)

Innebygget sim-kort leser (3G, UMTS, EDGE)

PC-card og Expresscard

Kan få fingeravtrykkleser på touchpad

WiFi

++++++

Du sprenger budsjettet elegant med et par tusen, men da justerer du bare ned på minne eller grafikkkortet (1 GB minne eller 256MB grafikkkort istedenfor 512MB)

Evt. justere ned på harddisk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes det er rart det er så mange på forumet her som ikke vektlegger en god skjerm.

Lenovo maskinen har en SGXA skjerm (1400x1050), mens mange maskiner kun har (W)xga skjerm..

Synes en god skjerm er et must for an maskin du antagelig skal sitte foran i en 2-3 år.

7861390[/snapback]

Til bildebehnalding er skjerm viktig, til spilling er hly oppløsning et problem da du ofte må kjøre spillene i lavere oppløsning enn den native og dermed få et mye dårligere bilde.

FDviking: 7900GS er ca dobbelt så raskt.

Lenke til kommentar

7861390[/snapback]

Til bildebehnalding er skjerm viktig, til spilling er hly oppløsning et problem da du ofte må kjøre spillene i lavere oppløsning enn den native og dermed få et mye dårligere bilde.

FDviking: 7900GS er ca dobbelt så raskt.

7911058[/snapback]

hva menes med at det er dobbelt så "raskt"? betyr det går fortere i spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...