Gå til innhold

Dårlig av Digital Impuls!

Anbefalte innlegg

Jeg ble på dette forum anbefalt Digital Impuls da min datter skulle kjøpe ny PC i høst. Denne gikk i stykker for ca 4 uker siden og hun leverte den inn til dem til reparasjon. Ikke er den ferdig enda, og ikke er hun tilbudt noe låne-pc under reparasjonen! Dette er dårlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt slemt å gå ut med en tittel som "Dårlig av Digital Impuls!". Dersom du ønsker et låneprodukt, hvilket du har krav på, så burde du opplyse butikken om dette. Du har ikke skrevet noe om dette i innlegget ditt så jeg går ut i fra at du ikke har gjort det.

At servicen tar fire uker kan jeg skjønne at du ikke finner behagelig. Det er veldig lenge å være uten sin kjære maskin. Jeg ville ha prøvet å komme i dialog med butikken.

Ha i bakhodet at det neppe er Digital Impuls som reparerer maskinen din, og at du har en høffelig tone samt ønsker en løsning på saken. Det pleier som regel å fungere. Når man har beveget seg over fire uker på en rep. så nærmer det seg urimelig lang tid. Dette er nok også butikken klar over.

Lenke til kommentar
Litt slemt å gå ut med en tittel som "Dårlig av Digital Impuls!". Dersom du ønsker et låneprodukt, hvilket du har krav på, så burde du opplyse butikken om dette. Du har ikke skrevet noe om dette i innlegget ditt så jeg går ut i fra at du ikke har gjort det.

At servicen tar fire uker kan jeg skjønne at du ikke finner behagelig. Det er veldig lenge å være uten sin kjære maskin. Jeg ville ha prøvet å komme i dialog med butikken.

Ha i bakhodet at det neppe er Digital Impuls som reparerer maskinen din, og at du har en høffelig tone samt ønsker en løsning på saken. Det pleier som regel å fungere. Når man har beveget seg over fire uker på en rep. så nærmer det seg urimelig lang tid. Dette er nok også butikken klar over.

7860320[/snapback]

obs! med mindre han kjøpte en av to acer maskiner i deres sortiment eller bærbar, så er det faktisk bare DI's egne maskiner som tilbys hos dem. Fremstår slik av siden deres.

Uansett 4 uker for mye.

Lenke til kommentar
Uansett 4 uker for mye.

7867248[/snapback]

Din og Forbrukerrådets personlige mening.

7869749[/snapback]

kan du komme med noe som tilbakeviser det når kunde ikke en gang har lånegjenstand?

7870263[/snapback]

Dersom kunden har spurt om lånegjenstand, så er det også etter min mening på grensen til urimelig lang tid. Jeg mener derimot ikke at det "uansett 4 uker for mye".

Lenke til kommentar

Fyra uker är länge..

Men är det då felsøket eller att finna fram komponenter till bytte som tar tid? Kanske teknikern har det travelt om dagen? Men är inte DI känt i byn før att vara bra?

Det måste ju finnas en statisktik eller undersøkelse om vad som går "galt" när det tar "lång" tid. Detta gäller ju flere bedrifter i landet, att ting ibland tar lång tid att få løst.

Ser att på forum så är det klager etc. på just servicetid, och det måste väl vara i data bedrifters intresse att analysera detta problem? Om det funnits något offentligt skriv att visa till så kankse man som kunde haft lättare att førstå och kanske aceptera tiden det tar.

Är det ont om kunnigt folk? Har bedrifter mindre tekniker under ferien/sommar. Är det posten och distrubutører som tar tid? Går utbytes deler ut av produktion fort?

Lenke til kommentar

Det er gjerne på serviceverkstedene det stopper opp. Ikke fordi de nødvendigvis bruker så langt tid før de starter rep. eller fordi rep. tar lang tid, men fordi de venter på deler. Selvfølgelig kjipt for kunden og bedriften som har solgt produktet, men det er nok her kjernen ligger.

Tror det man må gjøre er å legge større press på produsent. Selgerene vil jo selvfølgelig drøye saken lengst mulig for å unngå å måtte heve kjøpet. Dette har blitt diskutert tidligere på forumet.

Lenke til kommentar
Det er gjerne på serviceverkstedene det stopper opp. Ikke fordi de nødvendigvis bruker så langt tid før de starter rep. eller fordi rep. tar lang tid, men fordi de venter på deler. Selvfølgelig kjipt for kunden og bedriften som har solgt produktet, men det er nok her kjernen ligger.

Tror det man må gjøre er å legge større press på produsent. Selgerene vil jo selvfølgelig drøye saken lengst mulig for å unngå å måtte heve kjøpet. Dette har blitt diskutert tidligere på forumet.

7870543[/snapback]

Igjen; om du ser i DI sitt sortiment så taler mye for at trådstarter har en DI produsert maskin, da skal det litt tril for å skylde på verksted da det med stor sjanse er en del av DI.

Og ja, jeg holder meg til at 4 uker er for mye.

Lenke til kommentar
kan du komme med noe som tilbakeviser det når kunde ikke en gang har lånegjenstand?

7870263[/snapback]

En kan vel like gjerne spørre om du har noe som beviser påstanden din? Forbrukerrådet har ikke annen makt enn meninger, så med mindre 4 uker er fastslått gjennom dom i Forbrukertvistutvalget eller annen domstol, kan det ikke sies bombastisk at 4 uker er maks tid for å regnes som rimelig.

Lenke til kommentar

7870263[/snapback]

En kan vel like gjerne spørre om du har noe som beviser påstanden din? Forbrukerrådet har ikke annen makt enn meninger, så med mindre 4 uker er fastslått gjennom dom i Forbrukertvistutvalget eller annen domstol, kan det ikke sies bombastisk at 4 uker er maks tid for å regnes som rimelig.

7871913[/snapback]

duger en advokat sin mening noe? Kan sjekke advokaten til familien i morgen :)

Lenke til kommentar

7870263[/snapback]

7871913[/snapback]

duger en advokat sin mening noe? Kan sjekke advokaten til familien i morgen :)

7872005[/snapback]

Den er faktisk ikke verdt noe mere. Ikke noe vondt ment mot advokaten, men Forbrukerrådet har også advokater for å utforme meningene sine, så en advokat fra eller til betyr egentlig lite. Det som betyr noe er å få fastsatt det i en rettskraftig dom. Jeg sier hverken at jeg er enig eller uenig i om 4 uker er for lang tid, jeg savner bare noe som faktisk støtter opp om standpunktene, bortsett fra meninger.

Lenke til kommentar

7870543[/snapback]

Igjen; om du ser i DI sitt sortiment så taler mye for at trådstarter har en DI produsert maskin, da skal det litt tril for å skylde på verksted da det med stor sjanse er en del av DI.

Og ja, jeg holder meg til at 4 uker er for mye.

7871112[/snapback]

Igjen: om du faktisk klarer å lese så har DI langt flere produsenter i sitt sortiment. Aopen er i et mindretall. Uansett så er det irrelevant hva du tror så lenge ikke trådstarter har opplyst om hvilken maskin det gjelder.

Lenke til kommentar
*snipp*

7872228[/snapback]

nå vil jeg gjerne at du forteller hvor i deres sortiment at de selger ferdigpc fra aopen. Forutsetter jeg en stasjonær data så er det minst 12 DI maskiner og en Acer.

Ser vi på bærbar, så er situasjonen mer den du beskriver. Så om det er en laptop, noe som for meg ikke fremkommer av teksten (og ja, jeg kan lese) så kan det hende situasjonen er anerledes.

Dog;

Hvis jeg skal driste meg til å antyde noe, så vil jeg si at i utgangspunktet skal alder og pris ikke ha noe å si, men at det kan avhenge av omstendighetene i det konkrete tilfelle.  Jeg ville ikke bli forbauset om slike forskjeller i noen grad skulle gjenspeile seg i praksis.  Forøvrig ser jeg ikke bort fra at formålet med kjøpet kan være relevant, dersom dette var synbart for selger.

Dette var delsvaret jeg har fra FTU i forbindelse med forespørsel om urimelig tid. Nå er irritert over noe annet, så jeg får ikke helt mening ut av det, men TEE, siden du ba om noe fra FTU, så får du noe å se på nå:)

Uansett; om jeg skal snu på flisen, så representerer vi to deler av denne saken. jeg er forbruker og anser slike situasjoner som urimelig, mye basert på alder av gjenstanden, ingen lånegjenstand og andre omstendigheter.

Dere på en annen side er i næringen som vil få merke om kravene til hastighet på service heves. Så det er forsåvidt ikke rart dere ser mer forsiktig på dette.

Forsåvidt forsvinner jo teorien din Nuffern, om vi enn så lenge ikke vet om det er ekstern produsent eller intern, så er begge våres teorier like holdbare.

Lenke til kommentar
nå vil jeg gjerne at du forteller hvor i deres sortiment at de selger ferdigpc fra aopen. Forutsetter jeg en stasjonær data så er det minst 12 DI maskiner og en Acer.

Ser vi på bærbar, så er situasjonen mer den du beskriver. Så om det er en laptop, noe som for meg ikke fremkommer av teksten (og ja, jeg kan lese) så kan det hende situasjonen er anerledes.

7872367[/snapback]

Tingen er at du forutsetter at det er en stasjonær maskin. Du har ingen grunn til å kunne forutsette at det er en stasjonær maskin. Hvordan kan du gå ut ifra dette, og å bruke det i din argumentasjon når det ikke fremkommer noen steder at det er en stasjonær maskin? Skulle du forutsette noe som helst så burde det være at det er en laptop, da det er det DI fører mest av. Uansett blir det irrelevant å diskutere på grunnlag av hva man tror det er, så lenge ikke trådstarter opplyser om dette.

Det du dessuten siterer fra FTU har ingenting konkret i seg, ei heller forandrer det faktum at fire uker ikke er lengre enn "urimelig tid".

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...