Gå til innhold

Cms med includesystem?

Anbefalte innlegg

Har lenge vært på leting etter et godt cms som er bygget på include. Har prøvd å søke i php-forumet, men ga meg etter ti sider. Håper dere tar det pent hvis dette er spurt om før.

Uansett. Har brukt Cutenews en stund, men jeg er utrolig lei av at det er bygget på flatfiles og ikke på en database. I tillegg har jeg sett meg lei på "content managed by" cutenews-teksten som ikke kan endres.

Noen som har andre systemet å annbefale? Vil helst ikke bruke systemer som Wordpress og lignende da de ikke bygger på include.

Takker for alle svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lenge vært på leting etter et godt cms som er bygget på include. Har prøvd å søke i php-forumet, men ga meg etter ti sider. Håper dere tar det pent hvis dette er spurt om før.

Uansett. Har brukt Cutenews en stund, men jeg er utrolig lei av at det er bygget på flatfiles og ikke på en database. I tillegg har jeg sett meg lei på "content managed by" cutenews-teksten som ikke kan endres.

Noen som har andre systemet å annbefale? Vil helst ikke bruke systemer som Wordpress og lignende da de ikke bygger på include.

Takker for alle svar.  :thumbup:

7858873[/snapback]

du kan lage et selv?

Lenke til kommentar

Har tatt en titt på det også, men det virker som om det også generer en side hvor innholdet plaseres. Nå skal jeg ikke se helt bortifra at jeg må redigere et sånt system selv, men for at dere bedre skal forstå, så legger jeg ved en beskrivelse:

- Systemet skal kunne ha Tittel, dato, ingress og mulighet for "utvidet nyhet".

- Mulighet for å poste i kategorier. F.eks forside, info, biler osv.

- Jeg må kunne bruke id='1', eller kategori='nyhet' for å hente ut info kun fra den kategorien. (Er ikke helt stødig i php, så koden er bare et eksempel)

- Flere brukere

- Database

- Mulighet for egen template

Noen av disse tingene kan muligens sløyfes, men dette er hovedessensen i det systemet jeg vil ha. Spesielt dette med kategoriene og include er viktig. Takker for alle tips. Hyggelig at folk er villig til å hjelpe en nybegynner. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...