Gå til innhold

Overvåke søppelet mitt?

Anbefalte innlegg

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article337090.ece

Formålet med ordningen er at folk skal betale utfra hvor mye boss de kaster. Planen er at det nye prissystemet skal innføres i 2008.

- De som kaster mye, må betale mer. Det skal lønne seg å sortere bosset. Dette er fremtiden, sier Hitland.

Skal eg betale ekstra for å få lov til å kaste søppelet mitt så kommer eg til å dumpe alt uti skogen. Skal eg straffes for å kaste bosset i søppelspannet? Idiotisk.

Eller kanskje eg bare dumper søpplet mitt i naboen sin søppelbøtte. så kan han betale for drittet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BossIT faktisk. Dårlig ordspill.

Hvis ikke prisen for en full søppeldunk øker, så ser jeg ikke problemet med ordningen, bortsett fra at det er et steg nermere et overvåkningssamfunn. Systemet har jo en del svakheter også, tenk hvis noen finner ut at de skal være litt ekstra jævlige å plukke brikkene av alle dunkene i et nabolag om natta. Regner med det blir en del frustrasjon når ingen har tømt søppla.

For avfallsselskapet sin del er jo ordningen en fordel da man slipper å tømme søppel til folk som ikke betaler for det.

Lenke til kommentar
Er det ikke en risiko for at noen vil snike seg til å bruke naboens spann for å få ned antallet tømminger og spare penger når det nye betalingssystemet blir innført?

En viss risiko for det er det nok, men vi har tiltro til at kundene vil opptre ryddig og ærlig. Erfaring fra andre som har prøvd dette før oss, for eksempel Kristiansand, viser at dette stabiliserer seg etter en stund.

Jaja. Håper BossIT har rett her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...