Gå til innhold

Spørsmål om strengebytting

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Fuckings fett! Nå sprakk en streng, går det bra å kjøpe en helt lik pakke, og bare erstatte den ene strengen(den siste) Skjer det noe drit da? og hvordan stemmer jeg den? Skal jeg bare stramme den på lik linje med de andre strengene, for og så stemme den?

Den tynne E strengen var det som sprakk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vanelig sjitt, men skal e bare stramme den sånn nogenlunde likt som de andre strengene? Blir det noe ubalanse i slikt? "Taktikken" min er å stramme den så likt som mulig som de andre strengene, også bruke stemmeboks til å stemme den, men hvis jeg er for langt fra "skalaen" på stemmeboksen, blir ikke strengen stemt :/

Lenke til kommentar

Du kan ta å lese den ene tråden min om hvordan man stemmer en guitar, å putte inn strengen burde du klare =)

Og, jeg vet ikke åssen det er med hvis du bare bytter ut en streng, det med at strengen har rykt, det har også skjedd med meg.

Jeg kjøpte en helt ny pakke strenger for 85 kr,-

og bare bytta alle strengene, fordi kvaliteten og størrelsen på strengene er annerledes.

Tips til strenger? Eagle, olympia er ganske brae =)

Ingen årsak! :D

EDIT: Men hvis du vet akkurat hvilken type streng du hadde og kjøper AKKURAT samme, da går det ann og bare bytte ut en.

Men fortsatt, bra å bytte ut alle strengene, de andre kan være litt svake etter at du har spilt på den en stund så det kommer til å bli litt rart med 1 ny og 5 gamle strenger :p

Endret av TeKoppen92
Lenke til kommentar

Èn ny pakke strenger ligger på rundt en hundrings, og en enkeltstreng selges for rundt 30 kronasjer. Når jeg ryker en streng pleier jeg bare å bytte alle, men å bare bytte èn er ikke noe problem. Jeg bytter uansett alle strengene en gang i måneden, eller annen hver - fordi jeg spiller en del.

Bare husk å kjøpe samme merke og tykkelse du hadde tidligere, slik at du slipper å intonere på nytt (kan selvfølgelig være greit å prøve mye forskjellig for å finne frem til de du liker best). Selv foretrekker jeg Ernie Ball Slinky 10-46, men spilte på GHS Boomers før.

Edit: Kjøp gjerne strenger på nettet. Det koster ofte halvparten av det instrument-langerne tar :) Pleier å bestille 5-6 pakker i slengen, så har jeg en stund ^^

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Er en stund siden sist, men grunnen til at den sprakk var fordi jeg bøyde den noe utrolig mye :p Spillte i 20 bånd, og for at det skal høres ut som toner og ikke piping, må man bende en del(På Gary Moore's The loner, som jeg spillte på.) Og der trengs det mye bending i slutten av sangen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...