Gå til innhold

Post bilde(r) av dine konsoller med spill etc


boundishh

Anbefalte innlegg

Selv har jeg ikke anelse på hvem jeg har brukt mest.. har flest multiplattform til ps3, siden jeg hadde den i USA da jeg bodde der i ett halvt år.. 360 har stort sett ekslusivene, bioshock, Mass effect, geow.. hadde valgt ps3 over 360 tror jeg, men hadde vært veldig irriert over å se andre nyte de perlene.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som har ps3 òg xbox 360, hva bruker dere mest? å hvorfor kjøper dere en av hver når det er mye de samme spillene som kommer på begge? :p

Jeg har begge ettersom X360 kom først (var egentlig ingen Xbox fan) men prøvde meg, og angret ikke... Så kom PS3.. uaktuelt dyr. grunnen til at jeg ville ha denne var primært pga å sel blu-ray filmer... også har jeg vel alltid likt Playstation best.

Men faller nok mot X360 når det gjelder spillglede/grafikk/antall spill etc.. men PS3 er et heeerlig mediecenter... (kjøpte denne på tilbud da elkjøpt åpnet Megastore) :D angrer ikke!

Lenke til kommentar
Gaz skal visst komme med noen bilder, men ser ikke ut som gutten har spilt noen toppspill på 360, så når det først kommer toppspill til PS3 er han helt borte :whistle:

Gears of War, Halo 1/2/3, BioShock, Mass Effect, Forza 1/2, PGR3/4, Crackdown, Saints Row, Ninja Gaiden II... Eg kan halde fram, dersom ønskeleg :)

 

Å henge ein 50" plasma på veggen var tøffare enn eg hadde trudd. Difor let bileta venta på seg. Skjermen kom opp igår kveld, så får prøve å få tatt nokre bilete seinare.

Lenke til kommentar

La ut et bedre bilde av tven, ja det er LE46F86 :)

 

Lakus: når det gjelder etterslep er jeg ganske kresen siden mor sin Q97 hadde noe helt sykt med etterslep.. har ikke lagt merke til noe på verken film eller ps3 og jeg kikker godt etter :)

 

Om en slår på alle bildebehandlingsfunksjonene så klarer enn å tvinge fram etterslep.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Tror jeg hadde testa en A656 om du hadde fått muligheten, for å se om det virkelig er noe etterslep og se.. muligens se om flere tester sier det samme. F86 fikk hvertfall mye skryt av Hjemmekino for å være kongen av etterslep i positiv forstand innen lcd skjermer.

 

Det som derimot plager meg med tven er sortnivået som kunne vært mye bedre i min bok, men til lcd å være så er det nok mange som har dårligere sortnivå.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd og fått testet Sony W4000, F86 og A656.. :)

Lenke til kommentar

Lest litt om W4000 nå rett før du sa det, og skal undersøke litt til.

 

F86 har jo ikke fått annet enn knallgode kritikker overalt, og i og med at det er en LCD kan man ikke forvente Plasmanivåer på sort.

Nå ligger den ikke på samme nivå som A656 rent ytelsesmessig med tanke på kontrast og sortnivå, men 656 har vist sine sider den og.

 

Har lest at en del brukere som merker at hvis man ikke har på Samsung sin "Game Mode" så blir det tydelig etterslep. (Snakker om A656)

Det går jo da på bekostning av bildekvalitet, da Game mode ikke tillater noen forandringer i innstillinger. Resultatet er tydeligvis ett bilde som ikke akkurat er optimalt.

 

 

Utrolig irriterende, da A656 virket som kunne være den TV'en jeg virkelig ikke hadde hatt noen ange ved å kjøpe.

Nydelig design, godt sortnivå til LCD å være, nydelig fargegjengivelse osv osv. Men den gang ei.

 

Jeg bruker store mengder av min tid forran TV'en til spilling på konsoll, og da er ikke etterslep tilgivelig.

Lenke til kommentar

hehe går mange timer her også, Game mode bruker jeg bare dersom det er mye sollys i stuen og jeg spiller feks GTA4 og kjører rundt på natten :)

 

Skal ikke si hva som skjer om en bruker 100hz osv når du spiller, men med mine modifiserte instillinger av Hdtvtest sin anbefaling er det umulig å oppdage noe etterslep.. Jeg sitter 2,5meter fra skjermen og hadde oppdaget det rimelig kvikkt :)

 

Selv om F86 har gjort det knallbra, så tror jeg W4000 har gjort rimelig rent bord etter at den kom. Aldri testet den dog..

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt en Samsung 46" A656 hjemme i tre uker, men i går leverte jeg den tilbake til Elkjøp.

 

Bildet var helt knall og jeg trodde jeg endelig hadde funnet drømme tven min, men så oppdaget jeg plutselig at noe ikke var som det skulle når jeg spillte Call Of duty 4.

 

Kontrollen føltes "slerkete"

 

Det var da jeg begynte å misstenke "input lag"

Dette er ikke det samme som etterslep.

Da dette er pågrunn av bildebehandlingen og ikke selve panelet.

Pågrunn av bildebehandlingen i tven så vil det gå litt tid fra du trykker på knappen på håndkontrollen til at det vises på skjermen.

 

Dette er da snakk om millisekunder, men det er nok til å ødelegge i spill.

 

 

Prøvde å koble til en mus til min PS3 for sjekke hvordan den oppførte seg i nettleseren.

Der merket jeg tydelig at musepekeren "hang" etter.

Byttet så over til "Game Mode" på tven og da ble musepekeren helt fin.

 

Så dette er vel og bra, men problemet er at når du setter tven i "Game Mode" så er det ikke mulig å justere på noen bildeinnstillinger.

Så bildet blir alt for skarpt og kunstig etter min smak.

 

Prøvde også å spille litt Gears of War og der merker jeg "input lag" velidig godt på "active reloade" som blir mye vanskeligere og treffe.

Prøvde så og sette på "Game Mode" og da er alt helt bra igjen.

Men igjen så synes jeg ikke dette er et godt nok alternativ da jeg synes bilde blir alt for dårlig.

 

Var lenge veldig i tvil om hva skulle gjøre da jeg synes bildekvaliteten på denne tven er kjempebra og på film så er den helt rå!

 

Så vuderte lenge om jeg skulle leve med "Input lag" på spill, men da jeg har tenkt til å bruke tven 50/50 til spill og film så synes jeg dette blir et for stort irritasjonsmoment.

Og synse det for galt å ikke kunne nyte spill fullt ut når jeg har betalt så mye for tven.

 

Her er en test av tven der de har målt input lag på tven: hdtvtest.co.uk

 

Hvis noen vurderer å kjøpe denne tven og har hovedsakelig tenkt til å bruke den til spill.

Så anbefaler jeg å prøve den først eller kjøpe den et sted der du kan returnere den (f.eks. Elkjøp, Siba)

 

 

Vurderer nå og heller kjøpe en Sony W4000 Sony W4000 da denne ble testet på samme side og det viste seg at den hadde så og si ingen input lag.

Så det virker som den tven er perfekt til spill :)

 

 

Dette ble veldig off topic i denne tråden, men følte at jeg ville dele mine erfaringer med denne tven :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for erfaringen Typho. Setter stor pris på det.

Det bekrefter jo altså det jeg har lest. Det jeg kalte etterslep var da Input Lag, jeg brukte bare feil ord for det.

 

Skal se på W4000 kontra F86.

Må si at F86 frister sinnsykt, men hvis W4000 er fantastisk er jo valget klart.

 

 

 

Må vel si det at jeg ikke synes vi er Off Topic heller.

Tråden handler om vårt konsoll-opppsett, da må det være lov å diskutere oppsett også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...