Gå til innhold

Post bilde(r) av dine konsoller med spill etc


boundishh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig veldig stilreint og flott Skeib.

 

Eg bestillte meg igår ny TV, så forvent nokre nye bilete frå meg om ei lita veke.

Bestillte forøvrig Samsung PS50Q97HDX. Er utruleg spent.

 

Det er plasma TV ikke sant? Er du ikke redd for at bilde skal brenne seg inn under spilling? :dontgetit: Er selv ute etter ny TV å har lyst på 50+ tommer og selv om plasmas sortnivå og prisnivå frister veldig så er jeg bekymret for at bildet skal brenne seg fast som visstnok skal skje ganske fort. (radaren på halo 3 f.eks)? Foreløpig ligger valget på Toshiba Regza 52X3030D som er LCD men denne lider visstnok av litt svakt sortnivå og bildekvalitet. Noen erfaringer? :)

 

Valget mitt ligger egentlig mellom denne 52 tommeren og 42 tommeren i samme serie som har litt bedre bildekvalitet men dog mindre skjerm. Så er veldig usikker på om jeg skal gå for større skjerm og miste litt bildekvalitet eller gå for mindre skjerm og tjene litt kvalitet. Og også spare noen høvdinger selvsagt :p

 

Hva vil dere anbefale? :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg har spilt ganske mye med både Wii og Xbox 360 på min 42" Panasonic plasma.

 

Har ikke opplevd noen form for innbrenning. Nå vet ikke jeg hvordan Panasonic er i forhold til andre...

 

MEN - noe jeg kanskje setter høyest:

 

Full HD - jepp, spesielt på Xboxen som sender ut 1080 (selv om ikke spillene er dette "native" ) blir dette meget bra når jeg kan velge "overscan off".

 

Du får rett og slett med deg mer detaljer - på film er kanskje ikke dette avgjørende - men på et spill trenger man det man kan få av hjelp :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Jeg har spilt ganske mye med både Wii og Xbox 360 på min 42" Panasonic plasma.

 

Har ikke opplevd noen form for innbrenning. Nå vet ikke jeg hvordan Panasonic er i forhold til andre...

 

MEN - noe jeg kanskje setter høyest:

 

Full HD - jepp, spesielt på Xboxen som sender ut 1080 (selv om ikke spillene er dette "native" ) blir dette meget bra når jeg kan velge "overscan off".

 

Du får rett og slett med deg mer detaljer - på film er kanskje ikke dette avgjørende - men på et spill trenger man det man kan få av hjelp :)

 

Har ikke greie på de spesielle funsjonene atm siden jeg fortsatt bare har en CRT skjerm ^^ Men glemte å si at jeg kommer til å bruke nye skjermen mye som PC skjerm også da :) Et punkt plasma er ganske dårlig på etter hva jeg har lest så LCD er nok rette veien å gå for meg :)

Lenke til kommentar

@ XtaZ:

Etter kva eg har lese, og erfart i mi tid som selgar på Elkjøp, så er ikkje innbrenning eit problem med dagens plasma skjermar.

 

Samsung har i samråd med Microsoft laga "game mode" til skjermane sine. Både plasma og LCD. Så ein må jo gå ut ifrå at det går an og spele på dei.

 

Dersom du er litt nysgjerrig på TVen eg har valt, kan du lese her:

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...in-Plasma-TV/p1

 

Dei skryt veldig av TVen, så eg er såfall spent.

Berre håpar eg får TVen før MGS4 kjem ut. Lite sannsynleg men, hehe.

 

Edit: Såg ikkje at du skulle bruke skjermen som PC skjerm. Og då er nok ikkje plasma rette vegen og gå.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Foreløpig ligger valget på Toshiba Regza 52X3030D som er LCD men denne lider visstnok av litt svakt sortnivå og bildekvalitet. Noen erfaringer? :)

 

Jeg har denne tv'en selv og kan ikke annet enn å anbefale et kjøp. Helt konge å spille på, både xbox360 og ps3. Analoge tv-signaler ser dog, for å si det rett ut, dritt ut. Har du derimot digitale signaler å fore den med så er bildet nydelig. Sortnivået har jeg ingenting å utsette på, den banker min gamle 42 plasma på dette området. Men du bør kanskje vurdere å investere i en kalibrerings dvd, fabrikkinnstillingene suger.

Jeg har iallefall ikke angret kjøpet et sekund.

Lenke til kommentar
Foreløpig ligger valget på Toshiba Regza 52X3030D som er LCD men denne lider visstnok av litt svakt sortnivå og bildekvalitet. Noen erfaringer? :)

 

Jeg har denne tv'en selv og kan ikke annet enn å anbefale et kjøp. Helt konge å spille på, både xbox360 og ps3. Analoge tv-signaler ser dog, for å si det rett ut, dritt ut. Har du derimot digitale signaler å fore den med så er bildet nydelig. Sortnivået har jeg ingenting å utsette på, den banker min gamle 42 plasma på dette området. Men du bør kanskje vurdere å investere i en kalibrerings dvd, fabrikkinnstillingene suger.

Jeg har iallefall ikke angret kjøpet et sekund.

 

Ok det er bra :) Hvordan er det å se på DVD med oppskalering på denne? Har planer om å skaffe en Pioneer DV-600AV-K i samme slengen som TVen somvisstnok er super på oppskalering :)

 

EDIT. Beklager folkens. Ser ut til at jeg har hijacked tråden her nå å gått en del off topic :blush:

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Foreløpig ligger valget på Toshiba Regza 52X3030D som er LCD men denne lider visstnok av litt svakt sortnivå og bildekvalitet. Noen erfaringer? :)

 

Jeg har denne tv'en selv og kan ikke annet enn å anbefale et kjøp. Helt konge å spille på, både xbox360 og ps3. Analoge tv-signaler ser dog, for å si det rett ut, dritt ut. Har du derimot digitale signaler å fore den med så er bildet nydelig. Sortnivået har jeg ingenting å utsette på, den banker min gamle 42 plasma på dette området. Men du bør kanskje vurdere å investere i en kalibrerings dvd, fabrikkinnstillingene suger.

Jeg har iallefall ikke angret kjøpet et sekund.

 

Ok det er bra :) Hvordan er det å se på DVD med oppskalering på denne? Har planer om å skaffe en Pioneer DV-600AV-K i samme slengen som TVen somvisstnok er super på oppskalering :)

 

EDIT. Beklager folkens. Ser ut til at jeg har hijacked tråden her nå å gått en del off topic :blush:

 

Pioneer 600AV dvd-spiller har jeg - den er plassert ved siden av Xbox 360 på bildet tidligere i tråden.

 

Den oppskalerer helt greit - imponert over bildet på den for såvidt rimelige saken.

 

MEN - hvis du har en hjemmekino revceiver med hdmi inganger - da kan du få denne saken til å virkelig skinne.

 

Stapp i en multikanals sacd skive og kjør den høyoppløste lyden via hdmi kabelen. Lyden er hinsides bra :dribble:

Lenke til kommentar
Foreløpig ligger valget på Toshiba Regza 52X3030D som er LCD men denne lider visstnok av litt svakt sortnivå og bildekvalitet. Noen erfaringer? :)

 

Jeg har denne tv'en selv og kan ikke annet enn å anbefale et kjøp. Helt konge å spille på, både xbox360 og ps3. Analoge tv-signaler ser dog, for å si det rett ut, dritt ut. Har du derimot digitale signaler å fore den med så er bildet nydelig. Sortnivået har jeg ingenting å utsette på, den banker min gamle 42 plasma på dette området. Men du bør kanskje vurdere å investere i en kalibrerings dvd, fabrikkinnstillingene suger.

Jeg har iallefall ikke angret kjøpet et sekund.

 

Ok det er bra :) Hvordan er det å se på DVD med oppskalering på denne? Har planer om å skaffe en Pioneer DV-600AV-K i samme slengen som TVen somvisstnok er super på oppskalering :)

 

EDIT. Beklager folkens. Ser ut til at jeg har hijacked tråden her nå å gått en del off topic :blush:

 

Pioneer 600AV dvd-spiller har jeg - den er plassert ved siden av Xbox 360 på bildet tidligere i tråden.

 

Den oppskalerer helt greit - imponert over bildet på den for såvidt rimelige saken.

 

MEN - hvis du har en hjemmekino revceiver med hdmi inganger - da kan du få denne saken til å virkelig skinne.

 

Stapp i en multikanals sacd skive og kjør den høyoppløste lyden via hdmi kabelen. Lyden er hinsides bra :dribble:

 

Yes det har jeg! :w00t: Har Pioneer VSX-1017AV-K (Noen modeller lavere enn din LX70) og Infinity Beta anlegg (50 front, 20 bak, C360 center og SW12 sub) og har fortsatt mine gamle Infinity Alpha 50 som jeg også kan koble på så jeg får 7,1 surround :) Musikk kjører jeg dog fra PC via optisk så SACD tror jeg det blir lite av, men er storfornøyd med lyden sånn som den er nå jeg :) Til fest så går det somregel bare i stereo uansett så da bruker jeg Infinity SM152 som også står inne i stua her.

 

Mangler egentlig bare TV nå og når man først skal svi av 10k+ på en TV så vil jeg at den skal vere bra på de fleste punkter :) Men er da egentlig ganske bestemt på å gå for den 52" Regzaen jeg da med en 600AV som prikken over i'en så skal jeg bli fornøyd :) Eneste analoge jeg har igjen her da er paraboltuneren og Xboxen (ikke 360) som jeg tar fram innimellom for å spille Oddworld Strangers Wrath :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...