Gå til innhold

Post bilde(r) av dine konsoller med spill etc


boundishh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange finer kommentarer ang bordet mitt, da =)

 

Bare Ban: Hmm, where to begin :p

For det første er TV'en altfor liten, neste TV blir ideelt sett en 52" om jeg har råd. Den er litt dårlig på panoreringer, altfor dårlig sortnivå (dette "ble" betraktelig bedre etter jeg malte sidevegger og bakvegg sort. anbefales på det sterkeste), den har et lite rødskjær, men dette har jeg kalibrert bort ganske bra. Seriøse problemer med clouding i helt mørke scener. Menyene er treige. Og jeg skulle gjerne hatt enda mer naturtro farger, i tillegg virker den noe "grå" i forhold til f.eks A656 som jeg kjenner flere har.

 

Da jeg kjøpte skjermen ifjor var jeg kongefornøyd, og er fortsatt det, men det er en del pirk med den, og den er derfor moden for utbytting når jeg vinner i lotto.

Hovedankepunktene er dårlig sortnivå, og at den er altfor liten :D

 

Tjohei for en lang post!

Lenke til kommentar
Hvor langt ut ifra veggen har du dine Mr_Spock?

Mine står vel 120cm ut, og det er ikke noe for mye hvertfall. Eksperimentert noe særlig med vinkling inn/ut?

 

I og med at bassportene er bak på disse så skulle man jo tro at de var kilne på plassering - men det er ikke mitt intrykk. Jeg har de plassert 30-40 cm ut fra vegg, fungerer bra. Har de lett vinklet inn mot lytteposisjon.

 

Jeg går ut i fra at Pioneer VSX-LX70 recieveren tar hånd om en del problemer med den automatiske romkorreksjonen. Pioneeren er forresten en perfekt match til Kappaene etter mitt intrykk.

 

Jeg så forresten en Kappa sub til salgs i samme farge/utførelse som du har - for ikke så lenge siden.

 

Jeg har en stk, og kunne tenkt meg en til hvis rett finish dukker opp.

Lenke til kommentar

Jeg så den bassern faktisk, og det er noe jeg kunne tenkt meg mtp musikkavspilling! Kirsebær var den også. Tror dog han skulle ha en del for den :(

 

Om du har mulighet ville jeg prøvde å sette htt 1m til ut i fra veggen. Lydbildet ble mye bedre etter det, mye mer åpent kan man si!

Bruker jo selv Sony 5200ES og den er jeg godt fornøyd med (den bi-amper frontene); antydning til skarp diskant, men har tonet dette ned med nytt rom, akustikkplater, vinkling og CD-spiller. Er faktisk fantastisk fornøyd med hvordan disse spiller nå!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tildligere bilder

 

Noen mnd. siden:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

5b9nva.jpg

 

Ikke veldig lenge siden

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

34znmag.jpg

 

Nå:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1r8e9j.jpg

Bilde tatt bakfra

14jp0fr.jpg

PS3 kontroll med Gioteck Real Triggers.

 

2z4ftcj.jpg

 

zwkea1.jpg

Den her var litt bedre enn TV-høytalerne.

 

2h7dkcp.jpg

 

160u7aa.jpg

 

2z5uibc.jpg

 

23itdnr.jpg

 

 

Nytt siden sist:

Logitech z-5500

Xbox 360

MYE bedre stoler

Lenke til kommentar
Hvor mye betalte du for TVen din GTB?

har hørt veldig positive ting om den så vurderer et kjøp hvis øynene (og pengeboka) blir fornøyd.

 

Jeg kjøpte den for ca 12500,- fra Datakjeden. Nå har dog prisen gått med en drøy tusenlapp og de selger den nå for 11409,-.

Lenke til kommentar

Alinoe: Jeg liker høytalerene veldig godt; mye lyd for pengene. Stuen min er forholdsvis liten (rundt 20m2) så de er store nok til å fylle stuen med god lyd. Den nye 600-serien til B&W har jeg hørt skal låte litt annerledes enn den jeg har. Det skal også sies at de største stativhøytalerene i den nye 600-serien er betydelig mindre enn de jeg har samt den nye har 6,5" bass/mellomtone mens S3 har 7" bass/mellomtone. Hvor mye dette har å si kommer jo an på konstruksjonen på høytaleren forøvrig, men du kommer nok uansett godt ut med en høytaler i 600-serien og en god forsterker.

 

Jeg har koblet Xbox og dekoder til TV med HDMI. Lyd tar seg så ut fra TV til Viso'en via en optisk kabel. Synest dette fungerer greit og det gir minimalt med trykking for å skifte kanaler på Viso'en.

Endret av GTB
Lenke til kommentar
Hmm, må finne en forsterker som passer meg, da. TVen min har bare analog lydutgang, så jeg vil helst ha en forsterker jeg kan koble ps3/dvd/xbox/htpc til digitalt. Er det noe problem å bruke en surroundreciever til å drive et stereoanlegg?

 

Det der er ett problem mange har fordi det finnes få 2.1 løsninger med gode tilkoblingsmuligheter. Det er ikke ett problem å bruke en surroundreceiver, men du betaler jo en del for de kanalene du ikke bruker (om du ikke har tenkt å kjøpe deg flere høytalere). Det er jo også en mulighet å kjøre analogt fra TV til reveiver, men dette er ikke en ideell løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...