Gå til innhold

Post bilde(r) av dine konsoller med spill etc


boundishh

Anbefalte innlegg

Nå har jeg skjøpt meg spenningsvern, har rydda i kablene, kjøpt Orange Box til 360, kjøpt lydkabel fra Xbox 360 til forsterkeren, og jeg har fått en HP Pavilion DV2000 laptop som jeg skal fikse.

Laptopen må jeg bytte vifte, harddisk og DVD-brenner på for at den skal bli god som ny igjen :)

 

Nå skal det sies at jeg har liggende en DVD-brenner til HP 2000/6000 som jeg absolutt ikke har bruk for. Den skal fungere tror jeg, send PM hvis du vil ha den i bytte mot portopenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg nettopp flytta i ny kåk og har ikke fått opp alt ennå, men jeg kan vel bidra litt i tråden likevel. :)

 

leil2.jpg

PS3-en står bak tv-en.

Her skal subben flyttes mellom sofaene og det mangler en del stæsj til veggen bak tv-en. Høyttalerkabelen er også en smule for kort. :)

 

leil1.jpg

Ikke så mye å si på kosekroken. Subben skal til høyre for sofaen der stjernepremien fra en lykkebod i Liseberg sitter.

 

leil3.jpg

Bruker spisebordet som midlertidlig pc-bord, da det er bare en av mange ting jeg mangler.

 

Oppdateringer følger etterhvert som jeg får det på stell her. :)

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Tips til subplassering er å sette subben i sweetspot, spille av en sinustone på likt volum hele tiden, og så gå rundt med dBmåleren i rommet og se hvilke posisjoner som gir høyest utslag. Der det målest mest dB, der plasseres subben.

Husk å still fase på subben, i forhold til frontene. Om du er uheldig vil de gå i motfase, noe som resulterer i 3dB mindre (halvparten så høyt volum).. så ja. lykke til.

Fint og åpent rom forresten!

Lenke til kommentar

Takk for råd, Lil-H. Nå er jeg klar over hvordan man skal gå frem for å finne best mulig plassering for subben, men nå er jeg litt opptatt av at det skal se fint ut også. Å sette den midt på gulvet er for eksempel uaktuelt. :)

 

Men du må gjerne forklare nærmere om fase-innstillingen på subben. :)

 

Nå er jeg på jobb, men skal få opp ei komplett utstyrliste etterhvert.

 

Hehe, hodeskallen er fin, ja.

Lenke til kommentar

frostbitten: Det med faser er ganske straight forward igrunn.

Spill av en sinustone på et likt volum hele tiden (like greit å sette sangen på repeat, da det fort tar lenger tid enn 20sekunder). Det er viktig at du spiller med både frontene óg subben, da disse skal samkjøre under film og musikk, sant?

 

Det du vil er at fronter og sub skal spille i fase, for da komplimenterer de hverandre, isteden for å ødelegge for hverandre.

Så, spill av tonen, sett deg selv eller kompis i sweetspot mens en av dere vrir faseknotten på subben. Gi tegn til kompis når dB-måleren gir maks lyd, for da er de i fase!

Ingen vanskelig prosess, men hvis du er uheldig kan det resulterer i halvert volum , som er 3db.

Litt kjapp fysikk om du fortsatt leser :) 2 kurver i fase, vil gi det dobbelte av utgangspunktet. Så om 2 kurver har en amplitude på '10' hver, vil resultatet blir '20' (vet ikke helt hvordan det regnes i dB, om det da skulle blitt 10dB + 10dB = 13dB). Du skjønner sikkert poenget...?

Om da den ene kurven har en A på '10', og den andre har en på '3', vil resultatet bli "høy - lav" = 7. Prøv deg frem med kalkisen under GRAPH om du kjører casio. lag 2 vilkårlige kurver, på f.eks Y1 og Y2, og la Y3 være Y1+Y2, så skjønner du sikkert hva jeg mener.

 

Dette ble nok langt, og litt OT (men bare litt :)), men tror det kan hjelpe andre folk som kanskje ikke er klar over problemet. Om folk ikke skjønner hva jeg mener, så hooker jeg gjerne opp med en guide fra AVforum/Lsound....

Lenke til kommentar
Fint oppsett, men hva med en ny tv benk?

 

Hvordan tar platinum spillene seg ut utseendemessigst? :ermm:

 

Hehe, har tenkt på det lenge nå, men har aldri orket å kjøpe meg et nytt tv-bord.. :p

 

Tenker du på hvordan coverene ser ut? Isåfall, så synes jeg de ser helt greie ut igrunn.. Men er såklart penere med original coveret.

Lenke til kommentar

Fikk endelig Bluetooth til å fungere, så her er en par bilder jeg tok kun for denne tråden sin skyld! :)

 

dsc01421369.jpg.xs.jpg

360 & PS3 & Pioneer HD TV

dsc01411900.jpg.xs.jpg

Ny sofa og 1.5 seter stol fra Ikea, kjøpt i sommer.

dsc01022308.jpg.xs.jpg

Kjøkkenet!

Kjøpte også det på Ikea og satt opp hele greia med mine egne to hender.

Gjorde alt selv, untatt rør og det elektriske som jeg fikk kompiser med riktig kompetanse til å ta seg av.

Bare man betaler tilbake med øl & Fifa eller Fight Night 3 går det helt fint!

Hvordan kjøkkenet så ut når jeg kjøpte leiligheten kan ses HER

 

Så hadde jeg en par gamle bilder liggendes...

The Dog!

dsc00868255.jpg.xs.jpg

The Fun! :)

dsc01148574.jpg.xs.jpg

 

Og siden dette er ett gaming forum!

dsc01413690.jpg.xs.jpg

dsc01280742.jpg.xs.jpg

dsc01408403.jpg.xs.jpg

Desverre er bildekvaliteten dass siden jeg er så lat at jeg bruker mobilkamera til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...