Gå til innhold

Erstatning fra forsikring ved stjålet bil

phnx85

Anbefalte innlegg

Sett at man parkerer bilen med motor i gang men låser dørene, altså en nøkkel som står i tenningen og låser dørene med en annen. Hvordan vil forsikringselskapetet forholde seg hvis bilen blir stjelt? Vil erstattningsbeløpt minke betraktelig, eventuelt ingen erstatning i det hele tatt? Bilen er låst, så en må jo bryte seg inn for å stjele den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett at man parkerer bilen med motor i gang men låser dørene, altså en nøkkel som står i tenningen og låser dørene med en annen. Hvordan vil forsikringselskapetet forholde seg hvis bilen blir stjelt? Vil erstattningsbeløpt minke betraktelig, eventuelt ingen erstatning i det hele tatt? Bilen er låst, så en må jo bryte seg inn for å stjele den.

7858452[/snapback]

Nå kan jeg ikke noe om det rettslige ved denne saken, men er ikke dette en særs unormal måte og sette fra seg bilen på? Hørest ikke akkurat ut som en mere lettvint metode enn å faktisk skru av bilen før man går.

Lenke til kommentar

Regner med at det var snakk om bensinstasjonparkeing om vinteren eller lignende.

Uansett så står det godt beskrevet i forsikringsvilkårene om nøkler i bilen når den blir stjålet.

Gjør i hvertfal det i min.

Biler med motoren i gang og nøkkelen i tenningslåsen er jo neste lovlig å stjele.

Lenke til kommentar

7858452[/snapback]

Nå kan jeg ikke noe om det rettslige ved denne saken, men er ikke dette en særs unormal måte og sette fra seg bilen på? Hørest ikke akkurat ut som en mere lettvint metode enn å faktisk skru av bilen før man går.

7864077[/snapback]

Har et par kompiser som gjøre det hvis vi stopper innom en butikk/kios/o.l. for å varme opp bilen. Her i nord blir det veldig kaldt vettu :p Gjør det altså ikke når man parker utenfor huset, men hvis man blir bort fra bilen i kanskje 5-10 minutt.
Lenke til kommentar

Likte mazdaen min best, den hadde ikke "lås" på nøkkelen, så det var bare å dra den rett ut, kunne "dirkes" med absolutt alt som var flatt som gikk inn i nøkkelhullet.

Men : skal stå i forsinkringsvilkårene dine. Regner dette omtrent likt med å låse bilen, men la bilnøklene ligge synlig inne i bilen. Bruker ikke mange sekunder på å knuse ruta, jumpe inn og borte vekk var'n.

Lenke til kommentar
Regner med at det var snakk om bensinstasjonparkeing om vinteren eller lignende.

Uansett så står det godt beskrevet i forsikringsvilkårene om nøkler i bilen når den blir stjålet.

Gjør i hvertfal det i min.

Biler med motoren i gang og nøkkelen i tenningslåsen er jo neste lovlig å stjele.

7864095[/snapback]

Lovlig er det neppe men man får ikke noe igjen på forsikringen. En bekjent av meg ble frastjålet bilen sin da han stoppe for å kjøpe avisen. Motoren i gang og døren ulåst. Fikk ikke et øre igjen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...