psiR Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Heisann, jeg lurte på hvordan jeg kan overklokke min AMD 4600+ prossessor! Grunnen til at jeg vil få min prossessor til å fungerer raskere \ bedre, er fordi jeg har fps problemer i Counter-Strike: Source. Har hørt at det finnes mange forskjellige programmer man kan overklokke cpu'en med, uten å overhodet røre bios. Men hvilke som helst guider til overklokkingen av denne cpu'en tar eg gjerne imot! Jeg har: AMD Athlon 64 X2 Dual 2,4 ghz GeForce 7950 GX2 512MB. 2 gb ram. TAKKER for gode svar! Endret 2. februar 2007 av psiR Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det går faktisk ann å bruke søk knappen. Men les litt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542 BTW: Regner med det er Geforce 7950 GX2 og ikke 9750 GX2 Lenke til kommentar
psiR Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Ja leste litt der, men det jeg er mest ute etter er et program jeg kan bruke i desktop istedenfor å jobbe i bios. Det er lettest på den måten. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Clockgen er et kjekt program som du kan bruke til å høyne FSB med. Men du må likevel inn i BIOSen for å stille inn volt og endre minnedivider/timings hvis det trengs. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 http://www.cpuid.com/clockgen.php Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 du børr IKKE overklokke i windows.. da blir det lett ustabilt og er ikke å anbefale.. clockgen er best til overklokking i windows men det brukes som regel bare for å finjustere etter man har overklokket i biosen.. vanskelig å si hvor langt du kan overklokke, det meste jeg har klart å overklokke min x2 4600++ er 3,1 (ikke stabilt..) nå har jeg den stabil på 2,96.. lykke til.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 lit uenig, jeg kjører stresstest av cpu samtidlig som jeg klokker med clock gen. finner da ganske fort ut hva som er stabilt. da går jeg inn i bios og setter de settings som var før stress test feila Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 er det bare jeg som har vansker medå forstå lav fps med et 7950gx2? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 er det bare jeg som har vansker medå forstå lav fps med et 7950gx2? 7869169[/snapback] må skylde på dårlig emnetittel CS skal jo flyte perfekt på det der systemet.... er andre problemer her enn lav cpu klokk Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det problemet ditt er jo høyst merkelig med det oppsettet der ja. Selv uklokket. Tipper du må endre noen spillinnstillinger, maks fps elns. PCen din skal greie CSS i LANGE baner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå