dabear Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Oppgave 4: Her er det viktig at du har PHP 5.2.1 eller nyere, som kom ut 14. Februar. Jeg brukte flerfoldige timer på denne oppgaven fordi jeg fikk feilmeldinger som ikke skulle være der, så viste det seg at det var i php skylda lå. Mulig du kan bruke eldre versjoner, men ei oppgradering er uansett smart. Enkelte utvidelser kan være nødvendig å enable i php.ini/httpd.conf. Lag funksjonen provideNumberAndName, send denne funksjonen og svaret (i form av tall&navn) per PM. Som dere ser, har jeg nå lagt føring på kodestil på funksjonen, og koden inni funksjonen må derfor følge samme syntaks <?php function provideNumberAndName(/*velg antall parametere sjøl*/) { } ?> NB! Svaret er ikke det som tilsynelatende er rett ved første overblikk. Her_er_svaret.zip Har du problemer med installasjon av WAMP/LAMP? Jeg har noen guider som kan være aktuelle, skrevet av meg sjøl: Guide til installasjon av PHP 5.2, mysql, phpmyadmin (linux) | (windows) edt: liiiten feil der, fixed.. Endret 21. februar 2007 av dabear Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 har kommet med et tips, men det ble for komplisert Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Bare jeg som føler meg som en idiot når jeg ser disse oppgavene...? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Nope er nok ikkje bare deg Endret 21. februar 2007 av Shadows0 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Diverse metoder fra zip-modulen må brukes, og filene i arkivet må jo traverseres. Om det er noe konkrete spørsmål, så bare kom med de. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Jeg har aktivert modulene, og traverserer filene, men jeg skjønner fortsatt ikke oppgaven. Føler meg som en - gjett hva - idiot.... Endret 22. februar 2007 av Kagee Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Du skal finne et tall, og hvilket filnavn dette ligger i. Fila vil merke seg ut ved at den inneholder noe i tillegg, i forhold til de andre filene. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ja, fant det akkurat nå, men da har jeg et skikkelig spm: Er det funksjonen jeg bruke for å finne tallet og filnavnet du er på jakt etter? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg vil ha koden du brukte for å finne tallet, denne skal ligge inni en funksjon hetende provideNumberAndName. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har hittill fått inn kun to forslag på oppgave 4, ingen flere? Det er bare å spørre viss noe var uklart. Hovedpoenget her er å bruke zip-funksjonene og sammenlikne filinnholdet med noe meta-innhold i fila i arkivet, for så å finne et unikt tall. Enklere nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå