Itw Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei Skal lage et image av windows sånn at jeg kan bare boote i fra en dvd med det image på når jeg evnt skal formatere osv, så slipper jeg legge inn drivere osv. Har fått tak i Norton Ghost, men skjønner ikke helt hvordan jeg lager denne bootbare dvd'n? Har testet med å lage en backup av C: og dette blei en image fil på 1.8gb skal jeg nå bare brenne denne med Nero, og da når jeg skal formatere sette denne inn om boote fra denne? Noen som kan forklare meg? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Nei. Det skal du ikke. Du skal bruke Norton Ghost til å legge Image på DVD`en. Hvordan må du ikke spørre meg om for det vet jeg ikke. Bruker ikke Norton Ghost selv, men du skal iallefall IKKE brenne den med Nero for da får du bare fila over og DVD`en blir ikke bootbar. Du finner sikkert ut hvordan du gjør det når du skal lage Image. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Har jo laget et image, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det:( Lenke til kommentar
kmskaden Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har jo laget et image, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det:( 7858229[/snapback] Har ikke brukt Ghost, men kom over denne "bruksanvisningen på bruk av prgrammet http://www.bergenbynight.no/guider/ghost.htm Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hmm finner ikke ut hvordan jeg skal lage denne boot saken:( Hadde ikke den menyen som var snakk om i guiden.. Har Norton Ghost 10 jeg.. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 http://open-systems.ufl.edu/services/pc-su...s/bootdisk.html Se litt der.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hmm blei ikke såå mye klokere... Og jeg som trodde dette var en smal sak:( Så for meg at alle mine 4 maskiner skulle ha værsin dvd som jeg bare kunne putte inn når jeg ville formatere... Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Symantec sin egen manual da ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_..._User_Guide.pdf Lenke til kommentar
mungo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg aner ikke hvilken versjon vi bruker på jobb, men der har jeg da laget en oppstartsdiskett med ghost på (2 disketter, den ene starter "dos" mens den andre finnes ghost.exe på). Jeg har også lagt ved driveren til det mest brukte nettverkskortet som HPs businessmaskiner bruker så jeg kan sette opp en GhostCastServer på min egen pc og overføre imaget via nettverket. Men som sagt så bruker jeg floppy for å starte opp pcen med ghost og i nesten alle tilfeller lagrer jeg imagefila til en ekstern harddisk koplet til med USB. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hmm finner ikke ut hvordan jeg skal lage denne boot saken:(Hadde ikke den menyen som var snakk om i guiden.. Har Norton Ghost 10 jeg.. 7860859[/snapback] Det følger med en "recovery disk" når du kjøper Ghost ,denne er bootbar. Da får du opp menyer der du kan velge hvilket image du vil gjenopprette. Har bare brukt Ghost 9 selv. Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Spiller det noe rolle hvilken Norton Ghost man bruker? 10 er vel nyeste? Funker den til å lage image-fil og sånn at jeg kan boote fra den om pc'en krasjer? Jeg har prøvd det en gang før, 10'ern, men den rotet fælt med den eksterne usb harddisken min. Jeg deler mye fra den til en annen pc jeg har og Norton Ghost "sperret" det, går det ant å slå av det? Hva er forskjellen på Norton Ghost 10 og Norton Save & Restore. Hva anbefales? Noe annet som er gratis og kanskje bedre? Enkelt? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Vel om du alt har et image som du kan bruke kan du brenne det til en DVD så den botter med Nero du bare høyre klikker og velger åpne/brenne etc. med Nero om du har Nero da ... Har gjort dette mange ganger selv ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå