tharshan Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hei! Har hatt denne porsessoren i snart eit år. Fekk vannkjøling for ikkje så lenge sidan og nå har nest limt på kjøleribbe på MOSFET( mangla to punkt). Eg hadde begynt å overklokke prosessoren etter ei månad eg hadde fått den. Nå med vannkjøling prøva eg endå meir. Problemet mitt er at eg brukte 3,9 ghz på ca. 1,5V Sånn gjekk det i to dagar, men så plutseleg restarta maskina og etter så rastarta den etter 10 min. Så tok eg ned til 3,8 ghz og det gjekk i to dagar. Fekk restart pluteselig også tok eg opp Vcoren eit hakk opp. Men nei, berre restart. Nå er eg nesten forbanna! Kva er det eg må gjere? kvifor held ikkje Klokken seg? Eg trenger seriøst med hjelp her! MVH Tharshan Edit: Eg tok ein Vdroop mod med blyant, kan det hende at det er det som forårsaker poblema? Skal eg prøve å blåse vekk blyet? Endret 2. februar 2007 av tharshan Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hadde håp om få hjelp, men er det er heilt stille her. Er det ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hva slags hovedkort og minnebrikker bruker du? Hvilke temperaturer har du på full load? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hovedkortet er av typen Asus P5WD2-E Premium, og minne brikkene miner Corsair PC6400CL5. Det er IKKJE value ram... Temperaturen holder ca 55-65 grader... Hovedkortet har load temp på ca 40-49 grader... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kan være den vdroop modden som lager litt kluss. Slike blyantmodder vil bli dårlige over tid, så da er det kanskje ikke så rart at det forrandrer seg. Du burde heller prøvd å modde med å lodde på en motstand eller et potmeter. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Ok, å lodde på sååå små "pinna" tørr eg rett og slett ikkje . Men er det mulig å få vekk den modden då? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hehe ok, prøv med viskelær du Men du kan også måle motstanden over de punktene etter du har fjernet modden og så måle igjen etterpå, tror det står på vrzone hva motstanden skal være når du har moddet. Men som sagt så har blyantmodder en tendens til å forringes over tid. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hehe ok, prøv med viskelær du Men du kan også måle motstanden over de punktene etter du har fjernet modden og så måle igjen etterpå, tror det står på vrzone hva motstanden skal være når du har moddet. Men som sagt så har blyantmodder en tendens til å forringes over tid. 7871258[/snapback] Meina du seriøst at eg skal bruke viskelær? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ja hvis du skal fjerne en blyantmod så er vel det enkleste med viskelær. Hvis du skal lodde så er det bare å bruke loddebolten når du skal ha den av igjen, ganske enkelt det også. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Skal eg berre viske over punkta då? Vil det altså hjelpe? Hmm, forsøket er vel verdt... Får gjere i morgon. Men viss ikkje det går då. Kva skal eg gjere? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Joda bør funke det, er jo bare snakk om blyant. Men er ikke sikkert det hjelper på problemet ditt da... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Joda bør funke det, er jo bare snakk om blyant. Men er ikke sikkert det hjelper på problemet ditt da... 7871504[/snapback] Å? Men veit du då kva problemet mitt kjem av? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Nei aner ikke, men det første som slo meg som en idè er at den vdroop-modden ikke fungerer lenger, eller det er noe galt med den. Men det kan jo være andre ting som gjør det også. Feks minneproblemer eller hovedkortet.... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Nei aner ikke, men det første som slo meg som en idè er at den vdroop-modden ikke fungerer lenger, eller det er noe galt med den. Men det kan jo være andre ting som gjør det også. Feks minneproblemer eller hovedkortet.... 7871785[/snapback] ehm, trudde at hovedkortet var av ein god type... Minnene mine kjører eg på 2,2V så eg kan garantere 99,9% at det ikkjer dei som stoppar meg. Og med den spenningen overstiger eg ikkje 860 mhz Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Hjelp! Maskina mi restarta ved tock speed og spenning Er det denne Vdroop modden min som har skyld i alt dette eller? Men eg fekk ikkje vekk modden med viskelære. Modden er gjort mellom to pinna som står veeeldig tett. Har du fleire forslag aspstein? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Vel, her ser du en av de mange farene ved overklokking Det kan godt være vdroopen som gjør det, som aspstein sier. Hva er forresten temperaturene dine ved stock speed? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hjelp! Maskina mi restarta ved tock speed og spenning Er det denne Vdroop modden min som har skyld i alt dette eller? Men eg fekk ikkje vekk modden med viskelære. Modden er gjort mellom to pinna som står veeeldig tett. Har du fleire forslag aspstein? 7899404[/snapback] Mål med multimeter da vel. Er ikke værre... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Temperaturene er 23 grader idle og 36 grader load ca. målingane er rette... Med ocerklokking så kjem tempen oppi 62 grader... Men veit kor eg skal måle henne då? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Skal bare måle motstanden over den resistoren du har brukt blyant på. Når maskinen er avslått. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Skal bare måle motstanden over den resistoren du har brukt blyant på. Når maskinen er avslått. 7902832[/snapback] Ok,eg skal gjere det når eg kjem heime igjen, sitter på sklen nå... Hardu nokon tal på kva mostanden skal vere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå