Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva slags hardware har jeg?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil gjerne utbedre min stasjonære pc. Jeg vil gjerne kjøpe nytt skjermkort og 1 gb mer ram. Som student har jeg litt begrenset budsjett og ønsker og benytte meg av mest mulig av de tingene som allerede er i pc'en(ram, cpu bør holde en stund til?)

Problemet er at jeg vet ikke helt hva slags hovedkort, prossesor og socket som er på pc'en nå. Hva kan jeg gjøre for å finne ut dette?

Jeg har fått tips om å kjøpe et program som heter "Sisoft Sandra" men dette koster meg ca $40, det må da finnes en måte å finne ut av hva som sitter i boksen min uten å betale for det?

Her er litt om pc'en min

Prosessor AMD 2,2 Gigahertz (usikkert om det er 3200/3500?)Socket?939 eller 754?

DDR1 ram 1GB

Radeon 9700 skjermkort

Hovedkortet har AGP, Det heter noe med "lanparty"

Håper det er noen med litt peiling som kan hjelpe meg litt.

På forhånd takk for all hjelp. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet

Søk på everst på google, home-edition er gratis, evt. en trial av ultimate-edition, der er alt du trenger og vite :)

Problemet ditt er vel at du har DDR(1) RAM, og sansynligvis 2 brikker?

et ASRock 775Dual-VSTA + en Core 2 Duo kan være bra men det hovedkortet kan kun ha to brikker i samtidig (DDR(1) eller DDR2) så da blir det ikke mer RAM på deg om du har to brikker fra før.

ellers vil jeg tro dette hovedkortet kan være et godt valg for deg :)

edit: Du vil beholde mest mulig ja?

Om du vil holde på AGP-standarden er X1950PRO AGP det beste skjermkortet du kan putte i til en rimlig penge 1600-1700kr

ellers har jeg sett noen nyheter om at en framtidig X1950GT skal kommer på AGP (en nedklokka versjon av X1950PRO)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Takk for hyggelige svar.

Ja jeg har to ram brikker.

Vil gjerne bytte hovedkortet slik at jeg får pci, jeg kan nemlig arve et par geforce 6800 gt skjermkort, da kommer jeg vel billigere unna ved å kjøpe nytt hovedkort enn det skjermkortet med agp som er foreslått over ?

Jeg bruker pc'en hovedsaklig til gaming (battlefield, oblivion osv) slik at jeg føler at jeg må ha mer enn 1 GB ram.

Det eneste jeg egentlig trenger å finne ut er hvilken type socket som er på AMD prosessoren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...