Gå til innhold

Hva er toll grensen?

ainstainy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit å skille mellom toll og mva synest eg. Mva må du betale for varer på over 200,-. Toll derimot kan variere, på DVD-filmar, spel, musikk og liknande er det ikkje toll, mens klede normalt ligg på 12-13%.

Bøker må du ikkje betale mva eller toll på.

Varer frå 200 til 1000 kroner må du betale gebyr på ca 90 kroner for, mens varer for over 1000 må du betale ca 150 kroner for å fortolle.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Hvis den blir stoppet i tollen, noe den gjør 1 av 10 ganger (etter mine erfaringer) så må du det ja ;)

Okei, så jeg KAN være så heldig å få den til originalpris, men HVIS det blir stoppet i tollen koster det meg bare rundt 240 kr? Det er da ikke dyrt i det hele tatt. Mindre enn jeg hadde tenkt. :D

Men hvis jeg i samme pakken vil ha med 10 stk headset til 40 kr per, noe som vil bli en totalpris på 500 kr(telefon) + 4*10 headset blir 900, vil det bli noe mer i toll da? Selvfølgelig noe mer i mva, det er jo et enkelt regnestykke, men overgår jeg noen grense for tollavgift så lenge jeg er under 1000 kr?

Lenke til kommentar

Nei, tror det er samme greia. Husker ikke hva grensa er før det blir dyrere avgifter.

Skal du ha headset og gratis frakt er også dealextreme.com verdt å sjekke ut ;) De leverer det meste av stoff , samtidig som det er gratis frakt, noe som er greit når du kan bare bestille flere ganger til under 200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...