Gå til innhold

Installasjon av OS X på ikke-Apple produkter


Anbefalte innlegg

Leste på hardwarelista på Wiki OSx86 at på HP Compaq 6710b så skal skjermkort funke med de native OSX driverne.

Dette siden Macbook bruker samme Intel GMAX3100 skjermkort.

 

Stort sett enkelt å installere på den hardwaren jeg har (står i profil).

Valgte bare MBR istedenfor GUID, la til støtte for det integrerte lydkortet på hovedkortet (ALC882)

og NvInject for skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg fått Mac osx installert på min pc. Alt fungerer strålende med unntak av internett. På osx86 siden stod det, på mitt hk som er Asus p5k "Attansic L1 LAN needs patch which can be found [4] here. " Jeg lastet ned den zip filen og inni den er det en menge filer jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med. Hvordan patcher jeg attansic L1 Lan?

Lest litt rundt på insanely mac forumet, men de snakker om terminal og koder og alt annet gresk ...

 

Noen som kan hjelpe?, takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ganske ofte hender det at pcen fryser og det kommer opp en beskjed på flere språk om at jeg må skru av pcen ved å holde inne startknappen for flere sekunder osv ... Da må jeg bare gjøre det forde det ikke er noen annen mulighet. Dette er jo ganske irriterende. Noen som kan forklare hva dette er og hvorfor det kommer? Takk.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en hp 6645 laptop. Og har lyst til å installere Kalway os x på den.. Men når jeg kommer til der jeg skal velge hdd å installere det på, så kommer den ikke frem.. Jeg finner den ikke i disk utility heller. Der ser jeg bare dvd-romen med Kalway dvd-en inni..

Vet noen om et program som partisjonerer til hfs+ ?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sitter her grønn som en agurk og vil ha OS-X på den stasjonære maksina mi også, og ikke bare på iBooken.

 

Fant noe på nettet som heter iDeneb, er dette noe bra? er i utgangspunktet ute etter å kjøer en dualboot mellom vista og OSX, på "spille/jobbe" maskina mi.

(spiller dog bare wow så osx er ikke noe problem)

 

 

Det jeg er ute etter er vell stort sett bare noe som er 100% likt OSX, og ikke har masse custom loadscreens og jalla slik som jeg har sett på mange slike "distroer".

 

Vil bare ha en fin clean hackintosh:)

 

Core2Duo, P5N32-E SLI (nvidia 680i), 8800GTS

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned iDeneb og har lyst til å instalere dette på min windowsbaserte maskin. Hvordan burde jeg gå frem? Bare formatere det jeg har av harddisker og instalere som vanlig eller? Har lest litt her og litt der ang. instalering på windowsbasert maskin men eks på denne sida virker det som en svært komplisert prosess, noe jeg eeeeeeeeeeegentlig ikke er ute etter. Vil bare ha en grei og ren instalasjon lizm :p

Har sjekka at prosessoren min takler det som trengs n stuff, er det noe mer jeg må sjekke før jeg begynner å kødde med formateringer og slik?

 

*Edit*

Og hvilken patch er det de snakker om her?

Endret av Thappaz
Lenke til kommentar
Eneste unntaket er hvis du har et skjermkort som krever hackede drivere som du installerer i ettertid.

 

Jeg har fått bilde nå, men ikke nettverk. Saken er den at jeg har et eller annet "random" nettverkskort som jeg ikke husker navnet på. Kan jeg få dette til å funke om jeg laster ned rett driver fra produsentes hjemmeside og brenner denne til en disk/overfører til en minnepenn? :p

 

Og når det gjelder video-driveren kan jeg kun kjøre i 1024x768 og ikke 1280x1024 som skjermen er ment for. Løser dette seg og hvis jeg finner ny driver? :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker det integrerte nettverkskortet på hovedkortet.

Det er et Marvel Yukon om jeg ikke husker feil. Drivere for det lå på installasjons-DVD'en (iDeneb).

Tviler på at produsenten av kortet ditt har Mac-drivere til nedlasting.

Så om det ikke er onboard på hovedkortet (og er støttet av driverne som følger med installasjons-DVD'en) så

trenger du å skaffe deg et kort som er støttet av OSx86/installajsons-DVD'en du bruker.

 

Når det kommer til skjermkortet så er det litt enklere å guide deg om du sier hva slags kort du har.

iDeneb har drivere for Nvidia og ATI.

Men jeg bruker som sagt Nvidia 9600GT, og de driverne som lå på installasjons-DVD'en funket ikke.

Da måtte jeg løse det på en annen måte.

Endret av snole
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...