loathsome Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Fyrte opp OS X på min stasjonære en gang, gikk for så vidt fint. Kan ikke huske jeg hadde noen spesielle problemer heller. Jøss.. mulig jeg skal prøve dette jeg også Før jeg gjør noe, må jeg forhøre meg: Jeg har en skole PC som jeg vil teste ut dette på, men dog er det mye verdifult der og ALT for mange timer med arbeid som jeg ikke har lyst til å miste (ja jeg tar backup!). Jeg må kjøre dualboot, og siden jeg har XP fra før, er spørsmålet: Er sjansen for at PCen går til helvete like stor som om jeg hadde hatt to OSer fra MS? Eller er det større risiko for at PCen kræsjer hvis jeg har XP og OS X? Andak 8762751[/snapback] Umulig å si. Hva er problemet om du har backup, da? Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Har backup av skolesakene mine... men lıtt kjipt aa miste alt jeg har installert av programmer og lignendes bare fordi jeg provde aa installere OS X Lenke til kommentar
sforum Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Si at man kjører OSX på en vanlig pc, går det da an å laste ned de siste sikkerhetsoppdateringene /andre oppdateringer fra apple, eller må en skaffe de på andre måter (, som er cracket) ? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Du må laste ned crackede sikkerhets/system-oppdateringer. Resten av programvareoppdateringene skal gå fint EDIT: Innlegg nr. 99 Endret 5. juli 2007 av garanti Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Her er min lille Hackintosh-stue-maskin: http://www.sprettball.org/forum/index.php?showtopic=115 Ikke rare greiene spesifikasjonsmessig, men den fungerer knallbra. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Skal knalle inn OSx86 på PCen snart, må bare få fatt i DVDer ^^ Lenke til kommentar
Darkane Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei hei... Vurderer å gå til innkjøp av en macbook, men er usikker på om jeg skal vente til det nye OS kommer. Er det noen store forskjeller på tiger og leopard jeg burde vite om, eller er det like greit at jeg kjøper den med en gang? Lurer også på om denne vil fungere med en mac? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=31852...led#accessories Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei hei... Vurderer å gå til innkjøp av en macbook, men er usikker på om jeg skal vente til det nye OS kommer. Er det noen store forskjeller på tiger og leopard jeg burde vite om, eller er det like greit at jeg kjøper den med en gang? Lurer også på om denne vil fungere med en mac? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=31852...led#accessories 9466014[/snapback] Litt feil tråd kanskje, denne tråden handler mer om hvordan man skal få installert OSx86 på en helt vanlig PC. Appropo det, sitter å installerer MacOSx86 på skolePCen min nå =) Funker helt knall på HP Compaq 6715b. Uphuck sin release loader helt fint, men klarer ikke å finne harddisken på min. Skal prøve å kjøre JaS sin release og se om den har støtte for harddisken min. Installerer nå på en ekstern USB disk =) Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vurderer om jeg skal installere OSX på PC-en min her hjemme. Men jeg har en AMD pc, vil dette fungere da? Prøvde en gang husker jeg, men da fant jeg ingen harddisker etter jeg hadde kommet inn i installasjonen til OSX. Jeg har et MSI K8N neo2 hovedkort(939). Vil dette fungere? Må jeg bruke PATA disk eller kan jeg bruke SATA disk også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 det har kommet en ganske lett guide til å installere Leopard på PC nå. men du må ha en CPU med SSE3, er ikke sikker på om du MÅ ha Intel, men SSE3 eller høyere ihvertfall.. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 det har kommet en ganske lett guide til å installere Leopard på PC nå.men du må ha en CPU med SSE3, er ikke sikker på om du MÅ ha Intel, men SSE3 eller høyere ihvertfall.. SSE3 ? Jeg har en Dell Dimension 8300 (P4, 3.0 Ghz prossessor). Kan jeg installere Leopard på PC-en min? Er det bare å kjøpe operativsystemet, formatere PC-en og installere, eller må man gjøre masse fiksfakserier? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 det har kommet en ganske lett guide til å installere Leopard på PC nå.men du må ha en CPU med SSE3, er ikke sikker på om du MÅ ha Intel, men SSE3 eller høyere ihvertfall.. SSE3 ? Jeg har en Dell Dimension 8300 (P4, 3.0 Ghz prossessor). Kan jeg installere Leopard på PC-en min? Er det bare å kjøpe operativsystemet, formatere PC-en og installere, eller må man gjøre masse fiksfakserier? Ja det kan du, det her kommet mange nye versjoner de siste dagene, så det finnes både intel sse2, sse3 og amd sse3. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er det noen som har prøvd os-x på en Acer Aspire 5720ZG? Skal hente en slik maskin i dag og er sugen på å prøve leopard på denne! Har leita etter en versjon tilpassa denne maskina men har ikke funnet noen... Lenke til kommentar
cowai Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) OSX86-prosjektet jobber da ikke for at kildekoden skal kunne kjøres på ikke apple-produkter, men selve programvaren? Kildekoden er da ikke åpen...? Endret 22. januar 2008 av cowai Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Da har jeg også fått bygd meg en Hackintosh. Kjekt med en ny "Mac" til rett under 2.000,- Jeg kjører for tiden 10.5.1 og det fungerer knall. Og så er prosessoren skikkelig strømsvak, tar 15W under load. Med onboard grafikkort, én harddisk (skal bli enda en) og en CD-rom, samt Micro-ATX motherboard, fikk jeg en billig og grei maskin. Og hvis noen lurer, her er alle specsene: Intel Celeron 430 @ 1.8Ghz ECS 945GCT-M/1333 (v3.0) motherboard med Intel GMA950 2GB ram 320GB Seagate SATA-harddisk DVD-RW brenner (SATA) Og et billig Aopen-kabinett med 400W PSU. Det kostet faktisk mer enn Motherboard, RAM OG prosessor. Harddisk og DVD hadde jeg fra før, men jeg tok det med i prisen. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hver gang jeg innstalerer i VMWare så funker ikke disken etterpå. Den innstalerer hele OSX, men partisjonen starter ikke. Noen som aner hva jeg gjør galt? Har fulgt en rekke guider, men ingen resultat. Hjelp! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har du installert EFI i VMWare da? Jeg glemte det en gang, og da fikk jeg ikke startet OS X. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) EFI, sikkert ikke. Hva er det? Edit: Hvordan innstalerer jeg det i VMWare? Endret 18. februar 2008 av steffenz Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har ikke lekt med VMWare før, men det går ut på at du booter fra CD, putter inn en minnepinne med et par filer på, unmounter partisjonene til diskene, gjør noe stress og kopierer over filene. Så rebooter du, og kjører vanlig installasjon av Leopard. Bruk metode nummer 2 her: http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=73952 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk skal du ha, skal prøve på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå