EvilDick Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jeg synes fokus på forurensning fra privatbiler, er alt for høy i forhold til andre kilder som slipper billigere unna. Miljø er noe vi skal ta på alvor, men burde man ikke stramme inn der det hjelper? Eks: Hvis en familie på fire reiser på ferietur med fly til Thailand, vil deres CO2-utslipp fra turen være minst like stort som to års bilkjøring. http://www.sft.no/artikkel____31210.aspx Er det kun de med god økonomi som skal forurense? http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article979769.ece Nå kjører ikke jeg en miljøvennlig bil selv, men kommer til og fylle biodiesel da det er tilgjenglig. Kanskje jeg må kjøpe en kvote fra et u-land? Er det noen her som har lignende eksempler på ting som forurenser BETYDELIG? Mvh/Willy Endret 2. februar 2007 av EvilDick Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Klimaproblemet har blitt blåst opp som bare det i år pga nordmenn ikke har kunnet gått på ski så mye som de ville.De har ikke kunnet vist fram 4xtrekkern sin opp til sin 1mill hytta. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 jeg gir langt faen.. fordi jeg har ikke tenkt til og kjøre rundt i en stygg og treig el-bil med konstant stygg og fag lyd når jeg får lappen Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 EL-biler lager jo ikke stort med lyd, da. Jeg har vært med en kjøretur i en toyota prius (visstnok hybridbil el+bensin).. Hørte ikke en eneste lyd! on-topic; Dette med fly var det første jeg tenkte på når jeg så tittelen på emnet.. Fly forurenser gigantisk mye og Moder Jord må betale dyrt for at vi ABSOLUTT skal til syden hver sommer/vinter.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det skal ha kommet frem av nyere forskningsrapporter lagt frem i dag (tror jeg) at forurensningen fra biler ironisk nok har bremset den globale oppvarmingen, siden partikler fra biler og også vulkaner blant annet bidrar til at mindre sollys slipper inn, ergo blir ikke drivhuseffekten like stor som den ville blitt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Mener i alle fall en engelsk studie viser at et tog bruker mer drivstoff (energi) per passasjer enn en bil. Noe jeg finner meget interessant, men om tog drives av elektrisitet, må en jo omdanne energien i f.eks. olje til elektrisitet, og da taper en energi, dessuten vil en tape energi når en omgjør strømmen til fremdrift. Så det kan være noe i det. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Et fly bruker ca. 20 ganger så mye drivstoff pr. sete pr. kilometer som en gjennomsnittlig bil. Bilene er likevel langt verre enn fly, fordi det kjører en del flere biler enn fly. Biler har vel egentlig skylden i ca. 20% av CO2-forurensingen (i følge lederen i siste "Bil"). Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hva med kullkraftverkene nede i europa og asia? Seff er det "forbrukernes ansvar" å løse problemet. Som vanlig. Endret 4. februar 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hva med kullkraftverkene nede i europa og asia? Seff er det "forbrukernes ansvar" å løse problemet. Som vanlig. 7870809[/snapback] Tingen er vel at forbrukerne må sette press på politikerne for å få noe gjort. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Eller at politikerene avgiftsbelegger bilistene enda mer for deres store "synder". Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Tingen er vel at forbrukerne må sette press på politikerne for å få noe gjort. Har vi i Norge noen gang presset noe gjennom politisk? Har vi noen gang satt oss på bakbeina og nektet og samarbeide til politikerne våre retter opp i deres rot? Vi er ikke så flinke til slikt i Norge. men.. Vi har det jo greit også dah.. hehe Endret 6. februar 2007 av EvilDick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå