Gå til innhold

PC og HiFi-lyd

Anbefalte innlegg

Hei mFaFa!

Kjøpte stereoanlegg på HiFi-klubben for mange år siden. Ikke supert, men mer enn bra nok - svære Snell-høyttalere, Nad-forsterker og en Pioner-CD-spiller der platene legges opp ned på en skive :-). Er ikke egentlig HiFi-frik, selv om jeg i en viss grad var det i kjøpsøyeblikket. Men med den nye teknologien, våkner sansen for disse tingene i meg.

Jeg skal definitivt se på rådene dine, mange takk. Men jeg er allerede nokså entusiastisk mht. Squeezeboxen...

Har du noen linker, eller mer konkrete anbefalinger, forresten?

7875173[/snapback]

Hei,

er et seriøst anlegg det! Squeezebox, har ikke den trådløs signaloverføring? Sikkert praktisk og litt fancy, men det er ikke positivt for lydkvaliteten. Uansett, USB DACen jeg har bestilt er fra Audio Workshop (ikke akkurat helproff side). De er litt vanskelig å bestille fra og kan ha ventetid på disse DACene. De undrer seg sikkert over den plutselig interessen fra Norge :D Om du er interessert i å bruke loddebolten litt må jeg si det er et fint prosjekt som potensielt forbedrer lyden mye! Bygger du en liten powersupply med trafo og glattekondensatorer til kretsene blir det veldig bra...den bruker i utgangspunktet strøm fra USB og det medfører støy...

Har link til tråd på hifisentralen, men dessverre er siden blitt hacket.

Gleder meg til min kommer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk, mFaFa!

Skal se nærmere på disse tingene, så jeg velger veloverveid, når jeg først velger.

Jeg vil gjerne høre mer når du får disse tingene. Hadde vært interessant å høre hvordan det går. Send gjerne pm, med link til en post der du beskriver mer utfyllende... :)

Har bare så utrolig lyst til å få satt opp denne datamaskin-stereoanlegg-forbindelsen på best mulig måte.

Og lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...