Gå til innhold

Biosklokking - hva gjør jeg om det går gale?

Anbefalte innlegg

Kjører for tiden Vista, og som noen sikkert vet er det ganske fattig med klokkemuligheter vha. software der akkurat nå. Derfor skal jeg prøve meg på litt BIOS-klokking (core og memory), og lurer på hva som skjer dersom jeg tar for høyt? Med XP og Coolbits så var det bare å reboote PCen, så ble frekvensene nullstilt - hva må jeg gjøre her?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikke hovedkortet har en auto-CCMOS-funksjon så må du ta en manuell CCMOS ved å flytte en jumper på hovedkortet, eller ta ut batteriet en stund.

EDIT: Beklager feilpost, kom over denne på ubesvarte innlegg, så la ikke merke til kategorien :blush:

Endret av Patz
Lenke til kommentar
Og hvordan skal jeg gjøre dette uten et skjermkort?

7864660[/snapback]

hvis du har et gammalt et så kan du bare bruke det litt :whistle: men som di andre sier: er bare en jumper som "skal flyttes"...ta den av for 10 min å sett den på igjen, eller prøv å ta ut "batteriet" i 10 min

Lenke til kommentar
Og hvordan skal jeg gjøre dette uten et skjermkort?

7864660[/snapback]

hvis du har et gammalt et så kan du bare bruke det litt :whistle: men som di andre sier: er bare en jumper som "skal flyttes"...ta den av for 10 min å sett den på igjen, eller prøv å ta ut "batteriet" i 10 min

7865156[/snapback]

Hør nå her da; Jeg FLASHER skjermkortbiosen til å kjøre permanent på høyere frekvenser. Har da ingenting med hovedkortjumper å gjøre :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...