Hondaen Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Er dette mulig ? Scsi hardware raid kontroller er jo ganske dyrt.. så dette blir jo en billigversjon. Går det an å lage til software raid på 2 scsi disker for så legge inn win2k på denne raid partisjonen ? Jeg er kun ute etter ytelse. Isåfall, hvordan gjøres det ? =) Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Dette er jeg også ute etter å vite, har prøvd å finne ut litt med en topic. Men der var du innom og svarte at jeg ikke kunne få software RAID på OS. Eneste SCSI U320 RAID kortene jeg har funnet kostet 6500,- ++. Si i fra om du finner ut en metode da. Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Du kan ikke leggge W2K på software raid da man trenger først OSet på plass for å lage software raid. Det er derimot fult mulig å gjøre det på noen Linux distro der man har den opsjonen ved installasjonen ... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 12:34, skrev andreas76: Men der var du innom og svarte at jeg ikke kunne få software RAID på OS. Tror du blander litt her nå.... Jeg har aldri sagt det. Skal si ifra =) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Kjøper du hovedkort/kontrollkort SCSI, er det med egen BIOS, akkurat som det er egen RAID BIOS. Tenker du på å boote fra SCSI diskene som det ligger win2k på? Du kjøper ganske enkelt et kontrollkort som støtter SCSI RAID, og når du booter opp da, kommer det opp en egen BIOS - veldig enkelt :smile: Hvis det var det du tenkte på? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Nei ikke helt... Enkelt med kontrollkort som støtter SCSI RAID ja, synd de begynner på 6000 tusen. Poenget er å lage et software basert raidsystem, trenger bare et vanlig kontrollerkort da.. =) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Kontrollkort som støtter SCSI, og RAID/BIOS hadde du tenkt til å mekke selv? Nå har jeg forstått det:) Blir vel litt vankelig, tro jeg trekker meg tilbake... Men lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå