Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstern Sub på Blaupunkt Brighton MP34

Anbefalte innlegg

Jeg skal monter en 10" ekstern sub med ekstern forsterker i firmabilen. I bilen står det en Blaupunkt Brighton MP34 spiller. Jeg har hørt at vist du skal ha en sub må du ha en spiller med en sub utgang. Er litt usikker på om det er det på denne, finner heller ikke utav det i spillerens manual. Er det noen som hvet om det går ann i bruke en sub på denne spilleren.

Link til manualen vist noen finner noe i den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kan se finnes det ikke RCA utganger av noe sag på denne så det eneste du kan gjøre for å få liv i en sub er å kjøpe en forsterker med høynivå innganger og kun kjøre ett par høyttalere fra spilelrn.

Alternativet er å kjøpe ny spiller med linjeutgang som kan kobles til forsterkerne til suben.

Hva slags budsjett har du for dette?

Lenke til kommentar

trenger ikke å kjøpe "ny" spiller.... vanligvis så følger med en kontakt som du kobler til utgangen "C1" (see side 30 på den linken du la ut) da den er linje utgangen ;) og som regel følger den RCA med spilleren men siden den ikke brukes så blir den kastet sammen med embalasjen. Koster rundt 100-200Kr.

På de fleste Blaukpunkt kan du også velge om rear kanalene skal fungere uten diskanten -altså blir lav pass filtrert.

Når du bruker linje utgangen må du ha en egen forsterker til subben og de fleste forsterkere har en innebygd delefilter som du kan bruke for å filtrene bort øvre frekvenser og bare spille subb område. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...