hiper Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 diskuter alt rundt dette emnet her! noen håp om at det skal bli 99.9% dekning? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 diskuter alt rundt dette emnet her! noen håp om at det skal bli 99.9% dekning? 7856759[/snapback] Jeg tror dette er et løfte som ikke kommer til å bli holdt. Det er ikke gjort så mye med saken heller. På bygda der jeg er i fra skulle telenor bygge ut adsl i 2004 på betingelsen at det var minst 25 stykker som bestilte. Oppsluttningen var mye større en så, men det er ingen som har hørt i fra dem siden. Catch skulle også bygge ut i fjor, nermere sagt før påske. Men neida, etter at alt var klart trakk de seg. Lofotkraft som leverer fiberoptisk er jo av åpenbare grunner uaktuelt, da de krever en noe større kundemasse for å kunne tjene penger på tilbudet innen rimelig tid. Det eneste alternativet som er igjen er at noen bygger ut kabel-tv nettet (som ikke gir mer enn toppen 30-35 % dekning på bygda), men jeg har mine tviler der også. Så nei, jeg tror ingen kommer til å bygge ut noe som helst på bygda før at noen finansierer det så pass mye at de vil lønne seg innen kort tid (si et år kanskje?) og jeg VET at det er ingen som blir å styppe så mye penger i det prosjektet med det første (innen 2007 er omme). Men jeg skal uansett klage til samferdsels departementet 1. januar 2008 hvis ikke noe har skjedd før den tid. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hva skal man diskutere? Burde ikke du komme med noe som faktisk kan diskuteres, trådstarter? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hva skal man diskutere? Burde ikke du komme med noe som faktisk kan diskuteres, trådstarter? 7862445[/snapback] Vel, han håper at det blir "full" dekning. Så jeg år ut i fra at han vil ha en diskusjon rundt akkurat det. Men trådstarter burde absolutt ha formulert seg bedre. To knappelinjer forteller ikke spesielt mye. Endret 3. februar 2007 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Topic: bredbånd/adsl til alle 2007diskuter alt rundt dette emnet her! noen håp om at det skal bli 99.9% dekning? Kanskje litt dårlig, men er i alle fall klart hvilken diskusjon som skal komme her, og det er nettopp dekning av bredbånd over 99,9% av landet. Hva kan jeg si? Aint gonna happen. I alle fall ikke i 2007, 2008, 2009 eller 2010. Innen 2999 kanskje, begynner vi vel å krype opp på 90% dekning, så lenge Telenor sitter med linjemonopolet. Bor litt i utkanten, og jeg tviler sterkt på at det noen gang blir DSL dekning her. Er for store kostnader rundt sentralen før det skal skje, og det tviler jeg på at Telenor blir å gjøre noen ting med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå