Barry White Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Heisann, skal kjøpe inn svitsjer til ett middels stort LAN (60-70 stk) Så tenker vi på SMC EZ serien, 16P gbit...er de noe tess? Tenkte også på Linksys/Cisco switcher, men de er ikke på lager nå Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 For alt i verden ikkje kjøp smc eller cnet switcher. Det dårligeste du kan få tak i. Kjører ein Linksys 16 porter Gbit switch som backboune på et lan eg er med å driver. : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=46821 Den funker fett.. Hadde et lite problem med at den bare låste seg, men sente den inn å fekk ein nyere modell av same switch i innbytte. Å den har fungert siden. Har også noen zyxel switcher men det er bare 10/100 med 1Gbit uplink på. Men dersom eg var deg ville eg gått for linksys eller cisco. Dei produserer noen av di beste switchene på markedet.. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ville tatt en titt på dell sine swithcher! Veldig billige og oppgradering av serviceavtale på de koster svært lite, noe som tyder på at de har svært lite problemer med de... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hva er så dårlig med SMC da? SMC er vel hakket bedre enn CNet, er de ikke? Og: et hopp fra 1337 kr til 3400kr er litt drøyt men: de Dell switchene så ikke så verste ut da! F.eks. den her: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...&sbc=pwcnt_2716 Til og med billigere enn SMC sin. Dell er kvalitet, altså? Endret 2. februar 2007 av foilltank Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg for min del har bedre erfaring med cnet enn smc, men ville valgt dell sine swither framfor hva som helst i grunnen Vi har kjørt med dell swither et par år nå på jobben og har før det brukt smc og 3com. Smc'en vi tok inn krasjet rett og slett på tung last og jeg har kommet ut av telling på hvor mange 3com swithcer vi byttet (5-6 eller noe sånt på garanti) pga døde porter inntill garantien gikk ut, da byttet vi ut allt annet til dell sine, og har ikke opplevd noe problem overhodet etterpå Koster 400,- å oppgradere til 3 års på stedet service dagen etter som jeg sterkt anbefaler deg, ellers må du sende inn og vente på å få ny tilbake... Bare husk at prisene du ser der er eks mva og frakt... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Det later dog til at switchene hos dell kun er tilgjengelig for bedrifter! stemmer dette? Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det vet jeg ikke, men ville være litt rart? Prøv å ringe de og spørre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå