1King Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hei. Jeg kunne tenke meg å spille av musikk på siden min. eventuelt opprette en mappe "musikk" laste opp ca 100 filer. Jeg tenkte kanskje man trykker på linken "spill musikk". Så åpnes en ny side som lister opp alle filene i mappen "musikk". I listen kan man hake av de filene / sangene man vil høre også trykke på en knapp(play). Er dette mulig? Eventuelt noen som har et script? Endret 2. februar 2007 av 1King Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har du lov å laste opp så mye musikk da? Det må du eventuelt spørre webhosten din om. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 han har vell ikke lov til å laste opp noe musikk som kan høres/lastes ned som han ikke eier Lenke til kommentar
toer Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ser ikkje at vedkommende har spørt noe angående lovlighet? Men tilbake til topic.... Dette er vel ikkje mulig direkte med php men ved hjelp av flash kan det ordnes. Jeroen Wijering har laget blant annet en veldig bra mp3 spiller som er sluppet under "Creative Commons License" dette gjør at den er gratis til ikkje kommersielt bruk. Det følger med noen filer der det blir vist eksempler der den leser filer i en mappe eller ved hjelp av en mysql database. Lenke til kommentar
1King Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Har du lov å laste opp så mye musikk da? Det må du eventuelt spørre webhosten din om. 7857415[/snapback] For å svar på lovligheten. For det første så er serveren min, og musikken er min. Og når man skal spille musikk så må du ha brukernavn og passord. Meningen med dette er at jeg reiser mye, og vil gjerne har mulighet til å spille av musikken min uansett hvor jeg er. Jeg har ikke lov å kopiere musikk eller annet inn på jobb pc'en min. Lenke til kommentar
1King Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Ser ikkje at vedkommende har spørt noe angående lovlighet? Men tilbake til topic.... Dette er vel ikkje mulig direkte med php men ved hjelp av flash kan det ordnes. Jeroen Wijering har laget blant annet en veldig bra mp3 spiller som er sluppet under "Creative Commons License" dette gjør at den er gratis til ikkje kommersielt bruk. Det følger med noen filer der det blir vist eksempler der den leser filer i en mappe eller ved hjelp av en mysql database. 7857627[/snapback] Takk for den Hvis noen kan hjelpe meg med å få denne til å liste opp alle filene mine fra mappen "../privat/musikk/filer" Så hadde jeg satt stor stor pris på det. NB! Jeg er temelig grønn på java, og kan mindre en null med flash. Jeg er meget flink til å klippe å lime Ellers ønsker jeg alle en god helg. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 ikke gidd å bruk flash. embed funker HELT fint Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 ikke gidd å bruk flash. embed funker HELT fint 7858254[/snapback] Er ikke det sånn Windows Media Player som ikke funker på Mac og sånn? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 ikke gidd å bruk flash. embed funker HELT fint 7858254[/snapback] Hva er begrunnelsen for å ikke bruke flash? Denne er vel støttet på alle systemer? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 embed tar den mediaavspilleren som er standard til nettleseren. Jeg har ikke hatt en eneste feil med embed. Bruker du object i tillegg så funker det perfekt. jeg har testet embed på linux, windows og mac med de fleste nettlesere har vært null probb med både video og musikk og div. flash filmer. Det er bare tull å bruke flash unødvendig. Linuxen min kan ikke vise flash filmer/spill av en merkelig grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå