Gå til innhold

Åpning av filer går treigt


Anbefalte innlegg

Hei, dette er egentlig en egen post et annet sted på forumet, men der kaningen hjelpe oss.

Håper det kan være litt flere hjelpsomme sjeler her i programvare-delen enn i hardware-delen :yes:

 

Her er det opprinnelige emnet.

 

For de som ikke gidder å trykke på linken kan jeg oppsumere symptomene:

Bil, lyd og office filer er treige å åpne. De bruker gjerne 10 sekunder på å vises, og høyeklikkingen er like treig.

Dette gjelder kun filer, ikke mapper.

 

Finner hverken Spyware, virus eller noen slike ting.

Har søkt gjennom harddisken (1HDD-2 partisjoner, begge er treige på filer) med Nod32, Spybot S&D og Ad-Aware SE Personal.

 

Kjører jevnlig diskdefragmentering og har kjørt diskanalyse og diskoppryddning i tillegg. Dette er Windows egne programmer.

 

Er det noen som har en ide til hva det kan være?

Mitt system er en måned gammelt omtrent, og jeg husker ikke når det ble slik som det er nå. Det kan ha vært sånn fra starten, men jeg la først merke til det for noen uker siden, muligens etter et LAN.

 

På forhånd takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å finne ut hvilke programmer og tjenester som starter opp sammens med windows. Den beste måten å finne det ut på er å bruke programmet AutoRuns og å se om det er noe som ikke skal eller bør være der. Eventuelt kan du få programmet til å skrive ut en liste over ting som starter opp og poste den her i forumet.

 

NB: den lista kan bli sinnsykt lang, så hvis du har masse drivere og ting og tang installert, så kan det bli så å si håpløst å finne ut av.

Lenke til kommentar

Med untak av nVIDIA og creative drivere er det få programmer som starter opp:

 

Gidder ikke skrive ned hva som starter opp, du ser det bedre på bilde;)

Screenshot

Det eneste jeg er skeptisk til der er dumprep.exe

Vet ikke hvor lenge den prosessen har startet opp, men det er en god stund. Var ikke sånn på gamle-PCen..

Lenke til kommentar

Dumprep.exe er den filen som skriver feilrapport til en text-fil for eventuell videresending. Rett meg hvis jeg har feil her, var det jeg fant på google :) google er et urolig bra verktøy til programmer man ikke helt stoler på, i 99% av tilfellene får man ved et enkelt søk avklart om programet er snilt eller slemt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...