Gå til innhold

Scanning etter Blåtann VB .Net

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle ha laget et programsom scannet etter blåtann enhter og som kunne sende enhetene en fil hvis den fant noen... Men problemet er at jeg er helt blank jeg aner ikke hvor jeg skal begynne og lete etter info om hvordan dette gjøres. Siden jeg vet ikke noe om funkjsonene til Blåtann i VB. Noen som kunne ha hjelpt meg litt her?

Hvis det er noen som vet om noen måter og gjøre det i andre språk er det helt fint så lenge det er innenfor .NET

Endret av cookiefi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skulle ha laget et programsom scannet etter blåtann enhter og som kunne sende enhetene en fil hvis den fant noen... Men problemet er at jeg er helt blank jeg aner ikke hvor jeg skal begynne og lete etter info om hvordan dette gjøres. Siden jeg vet ikke noe om funkjsonene til Blåtann i VB. Noen som kunne ha hjelpt meg litt her?

Hvis det er noen som vet om noen måter og gjøre det i andre språk er det helt fint så lenge det er innenfor .NET

7856250[/snapback]

prøv planet-source-code

Lenke til kommentar
takk for linken, men den var nok desverre ikke til stor nytte.

Fant ikke en "drit" der om blåtann søk osv...

Noen flere forslag?

7864788[/snapback]

Jeg aner ikke om dette er mulig i VB.net, men vent på edit så skal jeg sjekke

Men du skal altså ha et program som søker etter bluetooth enheter innen rekkevidde?

GeirGrusom kan sikkert svare på dette også, hør med han :D

Edit:

Nr 1

Nr 2

Nr 3

Aner ikke om dette er noe som hjelper deg, men du får bare prøve

Endret av glucchip
Lenke til kommentar
Dette er noe som kalles Discovery, og har en egen protokoll (Service Discovery Protocoll) men det ser ut til at du må skrive dette i C++

Men å skrive til bluetooth devices er ganske simpelt i .NET: Bruk COM port klassen, og legg til devicen som en COM port.

7867538[/snapback]

hehe

Hvor mange språk kan du Geir? :p

Lenke til kommentar
Dette er noe som kalles Discovery, og har en egen protokoll (Service Discovery Protocoll) men det ser ut til at du må skrive dette i C++

Men å skrive til bluetooth devices er ganske simpelt i .NET: Bruk COM port klassen, og legg til devicen som en COM port.

7867538[/snapback]

hehe

Hvor mange språk kan du Geir? :p

7867717[/snapback]

Hehe, ikke så mange

C/C++ (og C++.NET), Assembly, QuickBasic (hehe, brukte dette mye), Visual Basic 6.0, Visual Basic.NET og C#

er de språkene jeg beregner meg selv som "flink" i

Og så har jeg vært borti disse av forskjellige årsaker:

Python, Fortran, D, Java, Prolog og Pascal

Uten å finne de hverken som nyttige, eller effektive

(Bortsett fra D, skulle ønske D var mer utbredt. :( Genialt språk)

Og jeg har såvidt kikket på Lisp, men jeg forstår hvorfor dette aldri har blitt noen stor suksess.

Lenke til kommentar

Takk for linkene de har hjulpet stort. Men et problem hos meg er at jeg ikke finner blåtann enhetene mine :S

Jeg har 2 stykker en som er fra Jensen og en som er lagded av CDK. Er det noen som har en IDE for hvorfor det ikke funker.? Det står bare når jeg leter etter blåtann modulene at de ikke finnes, pcen finner den ikke.

Lenke til kommentar
Takk for linkene de har hjulpet stort. Men et problem hos meg er at jeg ikke finner blåtann enhetene mine :S

Jeg har 2 stykker en som er fra Jensen og en som er lagded av CDK. Er det noen som har en IDE for hvorfor det ikke funker.? Det står bare når jeg leter etter blåtann modulene at de ikke finnes, pcen finner den ikke.

7885646[/snapback]

Står de på?

Er det mobiltelefoner, eller hva er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...