Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Soppinfeksjon og ha sex?

Gjest Finmark_gutt_87

Anbefalte innlegg

Gjest Finmark_gutt_87

Hei!

Etter å ha gått flere måneder med tørr/sår hud på penis, gikk jeg til lege. Legen trodde det kunne være sopp, og jeg har nå fått en soppkur.

For tiden er jeg i ferd med å få meg en kjæreste, og vi er allerede på det stadiet der det kan bli aktuelt med sex.

Kan en ha sex samtidig som man har sopp?

Hva tror du jenta sier/tenker hvis hun ser at jeg er tørr/sår på penis når vi har sex?

Hva tror du jenta sier/tenker dersom jeg forteller henne at jeg har sopp?

Er liksom ikke noe turn-on i starten av et forhold, og jeg er ganske flau over problemet :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går utgangspunktet greit å ha sex samtidig som man har en soppinfeksjon, MEN det er tilnærmet garantert at hun også vil få infeksjonen. Det er jo masse hender og slikt i bevegelse både her og der underveis og det er veldig lett å smitte. Så jeg vil anbefale at du drøyer sexen til du kan erklære deg selv som frisk igjen. Tror det er beste, men neppe det kjekkeste samtaleemnet i starten av et forhold.

Skulle lignende skje igjen så drar du til legen på et litt tidligere tidspunkt. Viktig å ta vare på litjkaren :thumbup:

Lenke til kommentar
Det går utgangspunktet greit å ha sex samtidig som man har en soppinfeksjon, MEN det er tilnærmet garantert at hun også vil få infeksjonen. Det er jo masse hender og slikt i bevegelse både her og der underveis og det er veldig lett å smitte. Så jeg vil anbefale at du drøyer sexen til du kan erklære deg selv som frisk igjen. Tror det er beste, men neppe det kjekkeste samtaleemnet i starten av et forhold.

Skulle lignende skje igjen så drar du til legen på et litt tidligere tidspunkt. Viktig å ta vare på litjkaren :thumbup:

7857403[/snapback]

Kondom.jpg

(Kondom)

Lenke til kommentar

7857403[/snapback]

Kondom.jpg

(Kondom)

7857426[/snapback]

Ironisk nok kan en kondom i enkelte tilfeller gi soppinfeksjon ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

alle leger sier at soppinfeksjon nesten utelukkende ikke er smittsomt.

http://lommelegen.no/php/art.php?id=327285 <-- ser dere? LITE smittsomt. så ikke uttal dere uten å vite at det dere sier er rett.

og soppinfeksjon!! ånei, liksom :O

skal man være flau over det også nå? det er en infeksjon som snarere kommer av overrenslighet enn urenslighet. det er bare en forstyrrelse i bakteriefloraen i skjeden, som retter seg opp av seg selv eller med canesten-kur med vaginalkapsel og salve. big deal? nei. bare at det klør forjævlig.

Endret av mushyn
Lenke til kommentar

http://lommelegen.no/php/art.php?id=327285  <-- ser dere? LITE smittsomt. så ikke uttal dere uten å vite at det dere sier er rett.

skal man være flau over det også nå? det er en infeksjon som snarere kommer av overrenslighet enn urenslighet. det er bare en forstyrrelse i bakteriefloraen i skjeden, som retter seg opp av seg selv eller med canesten-kur med vaginalkapsel og salve. big deal? nei. bare at det klør forjævlig.

7948076[/snapback]

øhm.. kanskje jeg ikke leste godt nok, men det sto da ikke noe om smittefare der?

Lenke til kommentar

http://lommelegen.no/php/art.php?id=327285   <-- ser dere? LITE smittsomt. så ikke uttal dere uten å vite at det dere sier er rett.

7948076[/snapback]

øhm.. kanskje jeg ikke leste godt nok, men det sto da ikke noe om smittefare der?

7949290[/snapback]

du leste ikke godt nok. jeg quoter:

"Skjedekatarr som skyldes sopp er ufarlig, lite smittsom og lar seg som regel kurere med stikkpiller og krem, slik du har fått."

I rest my case.

Lenke til kommentar

mushyn: Det er vel ingen her som har sagt at det ikke er smittsomt? De fleste har vel heller påpekt at det ER det, og at han burde vente.

Soppinfeksjon.. nei, det er jo ikke noe unormalt det. Tror ikke jeg hadde reagert på noen negativ måte om kjæresten min eller meg selv hadde fått det. Enkel kur, så.

Lenke til kommentar

http://lommelegen.no/php/art.php?id=327285  <-- ser dere? LITE smittsomt. så ikke uttal dere uten å vite at det dere sier er rett.

7948076[/snapback]

7949290[/snapback]

du leste ikke godt nok. jeg quoter:

"Skjedekatarr som skyldes sopp er ufarlig, lite smittsom og lar seg som regel kurere med stikkpiller og krem, slik du har fått."

I rest my case.

7949761[/snapback]

Ser du hva du skriver?

De sier at skjedekatarr, forårsaket av sopp, ikke er smittsomt.

De sier ikke at sopp ikke er smittsomt.

Trådstarter er en gutt, og trenger neppe bekymre seg for skjedekatarr.

Så hvil saken din du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...