Guff Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jeg har forvarde de portene i routeren jeg har satt til at skal brukes i eMule til LAN-Ip'n på min maskin (10.0.0.4), men dette vil ikke funke. På Azureus (BitTorrent client) funker dette fett, og det står "Testing TCP port xxxx..OK!" Men i eMule får jeg feil på TCP porten. Har en Netopia Router (3551 tror jeg) fra Nextgentel. Har logga meg på med Telnet, og laget en "NAT-Server List". Men er litt usikker på om jeg har skrevet inn rett informasjon her. Her er en av portene: External Service ... 3724 Server Private IP Adress: 10.0.0.4 Public IP Adress: 80.202.226.159 (Funnet denne på sånn whatsmyip.com . men er det rett dette? Skal jeg ha "Default Gateway" . her istedet? (10.0.0.1) Protocol ... TCP and UDP Internal Port Start: 3724 Dette var bare et eksempel på hvordan jeg forwarda port 3724, men er dette rett? Noen med samme router som ser en feil? Endret 2. februar 2007 av Guff Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har forvarde de portene i routeren jeg har satt til at skal brukes i eMule til LAN-Ip'n på min maskin (10.0.0.4), men dette vil ikke funke. På Azureus (BitTorrent client) funker dette fett, og det står "Testing TCP port xxxx..OK!" Men i eMule får jeg feil på TCP porten. Har en Netopia Router (3551 tror jeg) fra Nextgentel. Har logga meg på med Telnet, og laget en "NAT-Server List". Men er litt usikker på om jeg har skrevet inn rett informasjon her. Her er en av portene: External Service ... 3724 Server Private IP Adress: 10.0.0.4 Public IP Adress: 80.202.226.159 (Funnet denne på sånn whatsmyip.com . men er det rett dette? Skal jeg ha "Default Gateway" . her istedet? (10.0.0.1) Protocol ... TCP and UDP Internal Port Start: 3724 Dette var bare et eksempel på hvordan jeg forwarda port 3724, men er dette rett? Noen med samme router som ser en feil? 7856209[/snapback] På den Netopia-routern jeg hadde fra NGT før, så satte jeg public-adress till 0.0.0.0. Gateway skal vel være et eget felt, hvis jeg ikke husker helt feil..... En annen ting kan være å prøve en annen port (hva som helst over 10000). Husker at NGT sperra for endel default-porter for en stund siden, deriblant default-portene til eMule. Endra portene, både i eMule og routern, og da funka alt igjen. pantera Lenke til kommentar
Guff Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Faen, funka ikke det heller :/ Er forresten ingenting annet enn External Service ... 3724 Server Private IP Adress: 10.0.0.4 Public IP Adress: 80.202.226.159 (Funnet denne på sånn whatsmyip.com . men er det rett dette? Skal jeg ha "Default Gateway" . her istedet? (10.0.0.1) Protocol ... TCP and UDP Internal Port Start: 3724 Man har muligheten til å skrive inn.. Ingen Default Gateway :O .. Men det besynderlige med dette er jo at det funker med akkurat de samme portene på Azureus og andre BitTorrent klienter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå