Gå til innhold

ødelagt tlf uten kvittering. noen sjans for rep.?

haak92

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har har planer om å kjøpe en sony ericsson w900i. men personen jeg skal kjøpe den av har mistet kvitteringen :S så har jeg lurte på om hvis denne telefonen blir ødelagt, har jeg da muligheter for å reparere den?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

jeg har har planer om å kjøpe en sony ericsson w900i. men personen jeg skal kjøpe den av har mistet kvitteringen :S            så har jeg lurte på om hvis denne telefonen blir ødelagt, har jeg da muligheter for å reparere den?

takker for svar :)

7856094[/snapback]

Uten noen form for kjøpskvittering så kan du se langt etter reparasjon på garanti/reklamasjon.

Det er stort sett mulig å få tak i kvittering i butikken den ble kjøpt hos ved å søke på navnet til kjøper.

Lenke til kommentar
Hvis selgeren ikke er hjelpsom med å finne kvittering, er det stor sjanse for at telefonen har en tvilsom historie. Enhver ærlig selger har enten kvitteringen eller kan stikke innom der den ble kjøpt og be om en kopi.

-snubbel

7858791[/snapback]

men selgeren er klatrer, og han er sponset av sony ericsson så han fikk den gratis(uten kvitering).

og han er en venn av meg så jeg stoler på at hva han sier om at den ikke er stjålet er sant.

Lenke til kommentar

Vel, du sliter uansett hvis den skulle trenge en reperasjon på garanti/reklamasjon. Det er ingen service verksted som tar imot mobiler på garanti/reklamasjon uten kvitering.

Eneste løsningen jeg ser for meg er at kompisen din prøver å få noe kvitering eller noe av SE

Lenke til kommentar

For telefoner som er gitt i sponsoravtaler eller som premie, kan SE skrive ut et eget garantibevis. Garantitiden har ofte vært 1 år, men det er mulig den er blitt lenger nå. Sist gang jeg så et slikt bevis var før de startet med 2 års garanti på telefonene sine.

Du bør huske at du ikke er dekket av forbrukerkjøpsloven i et slikt tilfelle, fordi eierskap i telefonen ikke er et resultat av en handel. Det vil med andre ord si at det er garantitiden som SE gir som er gjeldende, hva de nå måtte ønske å gi.

Det er også vanlig at SE registrerer IMEI-nummer (serienummer) på de telefonene som har vært gitt ut. Det kan godt tenkes at et SE-autorisert verksted vil kunne sjekke opp dette og evt. ta service på garanti.

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis modellen er under et år gammel går det som regel bra å få det på garanti uten kvittering. Er den over et år så må du nok fremvise garantiseddel eller kvittering for å få den reparert på garanti.

Alle reparerer mobil uten garanti så lenge du betaler for det

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har fått telefonreparasjon uten kvittering, gav bare forhandler mitt navn og så søkte han opp bestillingen min... var ikke noe problem.

8157897[/snapback]

Blir ikke det det samme som å ha kvittering?

Husk at alle forhandlere ikke har slike systemer.

Lenke til kommentar
Jeg har fått telefonreparasjon uten kvittering, gav bare forhandler mitt navn og så søkte han opp bestillingen min... var ikke noe problem.

8157897[/snapback]

Blir ikke det det samme som å ha kvittering?

Husk at alle forhandlere ikke har slike systemer.

8159340[/snapback]

Jo, da finner forhandler kvittering i databasen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...