ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Noen som vet om hvordan det er å gjøre en logonscript en gang? Lenke til kommentar
Grusom76 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Noen som vet om hvordan det er å gjøre en logonscript en gang? 7856053[/snapback] Finnes en registry key som heter RunOnce Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Noen som vet om hvordan det er å gjøre en logonscript en gang? 7856053[/snapback] Finnes en registry key som heter RunOnce 8518747[/snapback] kan vel lage et logonscript som sletter seg selv? (ev fjerner snarvei til seg selv osv) Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Når jeg har slike behov bruker jeg å opprette en fil på maskinen og lar scriptet teste om filen finnes. Finnes den ikke kjøres scriptet, og dersom scriptet lykkes kopierer den inn filen. Lag en mappe i Windows-mappen så kan du lage en logg på hver enkelt maskin over hvilke endringer som er gjort. Lenke til kommentar
Masus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Noen som vet om hvordan det er å gjøre en logonscript en gang? 7856053[/snapback] Du kan kjøre inn en reg fil mot runonce, men tror den enkleste måten er å kopiere inn en fil lokalt som du spør mot under kjøringen av logonscriptet. Jeg bruker den funksjonen for installasjon av skrivere. @echo. @echo ============= Printer Script =============== @echo. @echo Starter Printere.vbs: IF NOT EXIST c:\printer.txt \\server\NETLOGON\printere.vbs copy \\server\netlogon\printer.txt c:\ Svenn Magnus Runde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå