SgtPepper Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Hei, har såvidt begynt å planlegge ny PC og funderer på å skaffe et HK med 64-bit PCI bus. Mest fordi en del IDE RAID kontrollere kan utnytte dette. Har inntrykk av at bare såkalte server HK er utstyrt med 64-bit PCI. Har dere noe tips om merke/modell som egner seg bra for en hjemme-PC? Her er noen flere detaljer som bør stemme: - både P4 og Athlon aktuelle foreløpig - IKKE integrert SCSI-kontroller - IKKE dual prosessor Noen forslag? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 02:09, skrev SgtPepper:Hei,har såvidt begynt å planlegge ny PC og funderer på å skaffe et HK med 64-bit PCI bus. Mest fordi en del IDE RAID kontrollere kan utnytte dette.Har inntrykk av at bare såkalte server HK er utstyrt med 64-bit PCI. Har dere noe tips om merke/modell som egner seg bra for en hjemme-PC?Her er noen flere detaljer som bør stemme:- både P4 og Athlon aktuelle foreløpig- IKKE integrert SCSI-kontroller- IKKE dual prosessorNoen forslag? ikke dual? jeg har enda ikke sett hk med enkel cpu og 64 bit pci,kun dual. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Skal du ha noe nytte av det med IDE så må du jo ha tre disker striping ihvertfall. Det er heller noe som høres ganske kult ut, og jeg tviler på at du får bruk for det. [ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-12-02 02:25 ] Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 He he, prøv å sitt med en 100Mb internett-linje hjemme. Jeg skal love deg at man får bruk for all den disk-plassen man har. Jeg bruker 2 x 80GB disker allerede, og planlegger å skaffe to til med den nye PC'en. Tenkte å kjøre RAID 5 for å få litt sikkerhet oppi det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå