Gå til innhold

Gjøre 6600/6800 passivt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lommerusk: 6800SE er ikke med i tabellen, men skjønner hva du mener når man ser på 6800

kindings: 7600GS koster en del mer (6600/6800 fåes enkelt brukt eller demo), dessuten er det vel heat-pipe løsninger på disse? Eller?

7860976[/snapback]

De heatpipeløsningene er jo passive... :yes:

Lenke til kommentar

mener og huske at de korta var ganske varme :hmm: 6600 bruker nok mindre strøm siden det er en svakere modell

men hva skal du kjøle med? hvordan? skal jo ikke bruke så mye penger på kjøling/kort før det går an og kjøpe 7600gs. er ca 950,-

har tenkt i samme baner, men fikk intrykk av at 7600 seie har mere features enn de gamle korta. er dette noe man har bruk for da?

Lenke til kommentar
leifnar: Hvilke "features" tenker du på? Selv ser jeg dette kun opp mot 2D bilde og PureVideo-støtte (HTPC-bruk).

det er jeg ikke sikker på :blush: mener at jeg leste det for litt tilbake, men hvor relevant det er for film avspilling vet ikke jeg

fsnt det

Men enten du har planer om å bruke stue-PCen som en avspiller for lyd og bilde eller til spilling, bør du uansett sikte deg inn på et relativt moderne grafikkort. Grunnen til dette er at utviklingen innen digital bildeprosessering, altså behandling av bildekvaliteten i sanntid, er i stadig (og rivende) utvikling. Det gjelder for både SD og HD. ATI og nVidia har hver sin teknologi for dette, som er henholdsvis Avivo og PureVideo, og denne teknologien støttes i forskjellig grad av forskjellige grafikkort.

er dette relevant?

hvordan har du tenkt og kjøle?

Lenke til kommentar
EDIT: Drit i - så at 7600GS (AGP) støttet PV bedre, så venter...
hva er PV...? mulig det er et dumt spørsmål :yes:

ser mamoz har passiv 7600gs til 900,-

hva med ati-kort`? hvordan skiller de seg fra nvidia sine når det kommer til tv/film. altså ikke generelt. men 7600gs mot 1600pro osv

Lenke til kommentar
kindings: 7600GS koster en del mer (6600/6800 fåes enkelt brukt eller demo), dessuten er det vel heat-pipe løsninger på disse? Eller?

7860976[/snapback]

Nei, mitt har bare en liten kjøleribbe som tar svært liten plass... ingen heatpipes. Jeg kan sef ikke garantere dette gjelder for alle produsenter, mitt er ett XFX kort.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...