Spragleknas Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vurderer å kjøpe 6600 /GT eller 6800LE (AGP). Lurte på hvilket som bruker minst strøm og dermed var enklest å gjøre passivt? Skal stå i en liten SFF, så idiot store oljeløsninger er ikke aktuellt. Kan muligens underklokke litt. Takker for innsiktsfulle svar. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 ... ingen som har noe å bidra med? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) 6800LE bruker minst strøm http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...600gt-oc_3.html Endret 3. februar 2007 av lommerusk Lenke til kommentar
kindings Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hvorfor ikke bare kjøpe ett GeForce 7600GS skjermkort? De fleste av disse kommer med passive kjølere. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 lommerusk: 6800SE er ikke med i tabellen, men skjønner hva du mener når man ser på 6800 kindings: 7600GS koster en del mer (6600/6800 fåes enkelt brukt eller demo), dessuten er det vel heat-pipe løsninger på disse? Eller? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 lommerusk: 6800SE er ikke med i tabellen, men skjønner hva du mener når man ser på 6800 kindings: 7600GS koster en del mer (6600/6800 fåes enkelt brukt eller demo), dessuten er det vel heat-pipe løsninger på disse? Eller? 7860976[/snapback] De heatpipeløsningene er jo passive... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 mener og huske at de korta var ganske varme 6600 bruker nok mindre strøm siden det er en svakere modell men hva skal du kjøle med? hvordan? skal jo ikke bruke så mye penger på kjøling/kort før det går an og kjøpe 7600gs. er ca 950,- har tenkt i samme baner, men fikk intrykk av at 7600 seie har mere features enn de gamle korta. er dette noe man har bruk for da? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Heatpipe = oljeløsning = mye plass 6800le er høyere modell enn 6600, men ssv. klokket en del lavere etc., og kan derfor utvikle mindre varme. leifnar: Hvilke "features" tenker du på? Selv ser jeg dette kun opp mot 2D bilde og PureVideo-støtte (HTPC-bruk). Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 leifnar: Hvilke "features" tenker du på? Selv ser jeg dette kun opp mot 2D bilde og PureVideo-støtte (HTPC-bruk). det er jeg ikke sikker på mener at jeg leste det for litt tilbake, men hvor relevant det er for film avspilling vet ikke jeg fsnt det Men enten du har planer om å bruke stue-PCen som en avspiller for lyd og bilde eller til spilling, bør du uansett sikte deg inn på et relativt moderne grafikkort. Grunnen til dette er at utviklingen innen digital bildeprosessering, altså behandling av bildekvaliteten i sanntid, er i stadig (og rivende) utvikling. Det gjelder for både SD og HD. ATI og nVidia har hver sin teknologi for dette, som er henholdsvis Avivo og PureVideo, og denne teknologien støttes i forskjellig grad av forskjellige grafikkort. er dette relevant? hvordan har du tenkt og kjøle? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) PureVideo: http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html Kjøle: Vet ikke ... en ribbe av en sort... kanske til og med en Zalman-chipsett ting? EDIT: Drit i - så at 7600GS (AGP) støttet PV bedre, så venter... Endret 3. februar 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 EDIT: Drit i - så at 7600GS (AGP) støttet PV bedre, så venter... hva er PV...? mulig det er et dumt spørsmål ser mamoz har passiv 7600gs til 900,- hva med ati-kort`? hvordan skiller de seg fra nvidia sine når det kommer til tv/film. altså ikke generelt. men 7600gs mot 1600pro osv Lenke til kommentar
kindings Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) kindings: 7600GS koster en del mer (6600/6800 fåes enkelt brukt eller demo), dessuten er det vel heat-pipe løsninger på disse? Eller? 7860976[/snapback] Nei, mitt har bare en liten kjøleribbe som tar svært liten plass... ingen heatpipes. Jeg kan sef ikke garantere dette gjelder for alle produsenter, mitt er ett XFX kort. Endret 3. februar 2007 av kindings Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 K: Ok.. skal huske det. Takk. L: PV = nVidia PureVideo codec på Latmanskapsk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå