Gå til innhold

Film: Skitur i Hafjell med klassen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Det var ganske ustødig kameraføring. (snakker ikke om når du stod på ski og filmet. Det kan du jo ikke noe for :) ) Når du zoomer så skal det gjøres sakte og smooth, IHVERTFALL med den typen musikk (morgenstemning) i bakgrunnen. Zoom er igrunn en uting uansett...

Panoreringen din var grei, men når du panorerer fra en ting til en annen flere ganger så kan du prøve å fade litt mellom de. Litt for ustødig panorering iblant også.

Tenk litt på bildeutsnitt også! Ellers var det ganske greit egentlig. Du kunne ha brukt ekstern mik der du bruker kameralyd da.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Det var ganske ustødig kameraføring. (snakker ikke om når du stod på ski og filmet. Det kan du jo ikke noe for :) ) Når du zoomer så skal det gjøres sakte og smooth, IHVERTFALL med den typen musikk (morgenstemning) i bakgrunnen. Zoom er igrunn en uting uansett...

Panoreringen din var grei, men når du panorerer fra en ting til en annen flere ganger så kan du prøve å fade litt mellom de. Litt for ustødig panorering iblant også.

Tenk litt på bildeutsnitt også! Ellers var det ganske greit egentlig. Du kunne ha brukt ekstern mik der du bruker kameralyd da.

7856333[/snapback]

Jeg har ca 10 sekunder der en person sier.. Gidder ikke å sette opp ekstern mic for de 10 sekundene for å si det slik..

Første gang jeg kjører i bakke med kamera, og det er, som alle veit, ikke lett.

Lav sol gjorde ikke det noe bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

7856333[/snapback]

Jeg har ca 10 sekunder der en person sier.. Gidder ikke å sette opp ekstern mic for de 10 sekundene for å si det slik..

Første gang jeg kjører i bakke med kamera, og det er, som alle veit, ikke lett.

Lav sol gjorde ikke det noe bedre.

7856390[/snapback]

Du bruker en del mer enn 10 sekunders lyd fra kameraet da.. Bare hør selv. Det trenger ikke være det at noen sier noe. Ja, jeg vet at det ikke er lett å kjøre med kamera, har ikke klagd på det heller.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle jeg bruke ekstern mic da..?

7856611[/snapback]

Ehm..? Fordi det gir mye bedre lyd?

7857562[/snapback]

For det første: Det kommer helt ann på åssen mic du bruker, og det er ikke alle som prioriterer å kjøpe det til en liten film.

For det andre: Hvor i denne mini-filmen trenger jeg bedre lyd?

Lenke til kommentar

7856611[/snapback]

7857562[/snapback]

For det første: Det kommer helt ann på åssen mic du bruker, og det er ikke alle som prioriterer å kjøpe det til en liten film.

7858577[/snapback]

'

Hehe.. morro.. vel rævva lyd er rævva lyd.. noen fete klipp fra bakken hvertfall :]

Lenke til kommentar

7856611[/snapback]

7857562[/snapback]

7858577[/snapback]

'

Hehe.. morro.. vel rævva lyd er rævva lyd.. noen fete klipp fra bakken hvertfall :]

7859249[/snapback]

Ja, so? Jeg driver ikke profosjonell filming her, dere må ta dette med en klype salt. Publikum som dette blir vist til veit ikke forskjellen på Paint/PhotoShop eller Windows Movie Maker/Adobe Premier.

Så høy kvalitet skal det ikke være.

Synes du kunne gjort mye mer med denne filmen, men det er så klart opp til deg og hvor mye du er villig til å legge i det.

Redigeringen kunne vært bedre med tanke på musikk og bilde.

Forresten, hva het de sangene du brukte?

7859264[/snapback]

Jeg brukte en dag på det, og mer er jeg ikke villig til å bruke..

Sanger brukt i filmen:

Evard Grieg - Morgenstemning

Movie Soundtracks - Rocky I Soundtrack - Theme Song

Nickelback - Animals

OC Theme Song Phanton Planet - California

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

7856611[/snapback]

7857562[/snapback]

7858577[/snapback]

Herlighet da, du ber jo om kritikk, og det har du fått, men du angriper jo når du får kritikk... Tror ikke du vet så mye om lyd uansett. Bare å høre på "location-lyd" med en ekstern mik (eks. røde videomic) er mye bedre enn å høre det når det er tatt opp av den interne mikrofonen.

Lenke til kommentar
Herlighet da, du ber jo om kritikk, og det har du fått, men du angriper jo når du får kritikk... Tror ikke du vet så mye om lyd uansett. Bare å høre på "location-lyd" med en ekstern mik (eks. røde videomic) er mye bedre enn å høre det når det er tatt opp av den interne mikrofonen.

7860122[/snapback]

Nei, jeg kan ikke en dritt om lyd, bryr det meg..? Nei.

Ja, jeg tar imot kritikk, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal drasse rundt på en ekstern mic i alpintbakken når jeg ikke har mer enn 10 sekunder med "viktig" lyd-opptak..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

7860122[/snapback]

Ja, jeg tar imot kritikk, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal drasse rundt på en ekstern mic i alpintbakken når jeg ikke har mer enn 10 sekunder med "viktig" lyd-opptak..

7860882[/snapback]

Jeg er noe nærmere en perfeksjonist, det er kanskje derfor jeg påpekte det. Det var ikke noe mer enn at det hadde blitt en liten smule bedre. Drasse på en ekstern mik er litt teit å si da, den er ikke noe særlig stor og den står på kameraet....

Lenke til kommentar

7860122[/snapback]

7860882[/snapback]

Jeg er noe nærmere en perfeksjonist, det er kanskje derfor jeg påpekte det. Det var ikke noe mer enn at det hadde blitt en liten smule bedre. Drasse på en ekstern mik er litt teit å si da, den er ikke noe særlig stor og den står på kameraet....

7861183[/snapback]

Ikke min, og jeg gidder ikke å kjøpe ny..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...