kindings Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 April, dette begynner å bli litt voldsomt drøyt. Er nesten så det er mer spennende å se hva Nvidia kommer med av midend varer istedet. 7859388[/snapback] og når de lanserer neste generasjon... Jeg håper virkelig ikke at AMD kjører High-end ATI delen i grøfta ved å være for passive mht produktutvikling. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ikke tilgjenglig i butikkene før april altså... Hva er poenget med å papir-lansere på CeBIT da?? Synd at ATi/AMD ikke gjør som nVidia og lanserer med tilgjenlighet i butikkene fra dag 1. nVidia kommer til å lansere GeForce 8600-seren på CeBIT... med tilgjenglighet fra dag 1. April er 5 månder etter nVidia det! Er ikke så lang tid unna G80 refresh da! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) April er definitivt for langt unna. La oss håpe på at de slipper en GDDR3 utgave i februar/mars, så kan gjerne GDDR4 utgavene vente til april. Ellers er det mange som "papir-lanserer" på messer som CeBIT, det er for å vise hva de har. Men slik situasjonen er nå er det dermede uklokt å kjøpe DX10 kort før utpå vårparten/sommeren, siden det ikke eksisterer noen konkurranse. Med mindre Nvidia gir noen freebies. Men flere årsaker til å vente med DX10 investeringer. Vista er for dårlig, spillene er langt frem osv. Slik sett har vel egentlig ATi vært den mest fornuftige her. Endret 3. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ja det kan vel fort bli at den dagen R600 er i butikkene og Ati/Amd muligens får ytelse tronen, varer den IKKE lenge, for da kommer Nvidia med sin oppgraderte utgave og høyst sansynlig vil bli minst like bra og kanskje en bitte liten del bedre. Ati/Amd bør snart åpne øya å få med seg at lanseringsdato=den dagen produktet BØR være i store kvantum i alle butikker IKKE en måned eller mer etterpå Jeg tror innerst inne at Ati/Amd ikke er veldig fornøyd med den situsasjonen de har havnet oppi nå. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Tror man må se på flere faktorer se mitt innlegg ovenfor. Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 wow skal på CeBit med jobbe blir moro og se det korte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Tja i såfall kan det hende G80 ser tildels utdatert ut når R600 er på banen.The first R600 with GDDR3 memory was a huge card, the biggest ever built but the GDDR4 version will end up a bit shorter. The first R600 was significantly longer than Nvidia's G80. Men spørs om det ikke koster litt vel mye plass med 512bit minnebuss og 1GB-1.5GB minne. For første gang begynner mengde skjermkort minne å parre mengde system minne. Det er de færreste i dag som har særlig mer enn 2GB i maskinen og her får man altså opptil 1.5GB på skjermkortet. 7857283[/snapback] siden det er snakk om 512 bit minnebuss så må mengden minne gå opp i 512 * 2^x. For desktop-kort til spilling tror jeg det er snakk om maksimalt 1GiB minne, siden det slår Nvidias tilbud. Men jeg tror også det kan komme en toppmodell av FireGL-kort til arbeidsstasjoner med hele 2GiB. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Tror man må se på flere faktorer se mitt innlegg ovenfor. 7861800[/snapback] Jo, men jeg vil si at DX10 er ett dårlig argument for å vente her. Det er andre årsaker til at folk oppgraderer skjermkort enn DX10 akkurat nå, jeg vil tro at høyere ytelse(uavhengig av DX10/DX9) veier tyngre for en oppgradering. Dog er det uansett i slike sammenhenger ikke dumt å være førstemann. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Kindings: Førstemann på DX10 når DX10.1 allerede er på trappene, tja jeg vet ikke. Men selvf. disse kortene gir ekstremt god ytelse i dagens spill så det er selvf. ikke noe bomkjøp i så måte. Simen1: Var det ikke snakk om at R600 også ville komme i en 1.5GB utgave? Men det eneste som er bekreftet er vel 1GiB utgavene i GDDR3 og GDDR4. Men det er klart at om regnestykket er slik så vil nok evt. 2GiB måtte være neste step. Endret 6. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Er det ikke G80 som skulle komme i Quadro-utgave med 1,5 GiB minne? (384bit minnebuss går opp i 1,5 GiB med 12 stk 32bit minnebrikker á 128 MiB) Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Kindings:Førstemann på DX10 når DX10.1 allerede er på trappene, tja jeg vet ikke. Men selvf. disse kortene gir ekstremt god ytelse i dagens spill så det er selvf. ikke noe bomkjøp i så måte. Som sagt; jeg tror ikke DX10 er ett godt argument for oppgradering i seg selv, men det gjør seg godt på reklameplakatene til nVidia og det er tydeligvis noe mange er opptatt av. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Men 1GiB vil vel være mer enn de fleste trenger uansett. Endret 7. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Men 1GiB vil vel være mer enn de fleste trenger uansett. 7892045[/snapback] Men ser att skjermkortminnet i Vista uppges till 1200mb på mitt 512mb skjerkort. Då må ju ram minnet "missbrukes" till att fylla upp denna kvoten minne som vista trenger. Så 1Gib måste ju vara mininum snart. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0221023825.html ATI, the graphics product group of Advanced Micro Devices, will delay the release of the long-awaited code-named R600 graphics processing unit (GPU), sources said on late Tuesday. The delay is likely to impact sales of the company’s graphics cards during the quarter, as despite of low volume, the high-end graphics card come at a high price. Officials from Advanced Micro Devices confirmed the product delay saying that the code-named R600 has been delayed due to strategy-related reasons and a wish to address broader market segments. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Huffda, det var dårlige nyheter Lurer på om Nvidia utsetter 8900-serien, 8600-serien og prisfallene også som reaksjon på dette? Håper ikke det. Reditert: Siden de sier det er strategiske grunner så virker det som de bare prøver å unngå at det kræsjer med en eller annen annen lansering eller begivenhet. Regner med de produserer opp et godt lager før de lanserer slik at vi unngår tomme nettbutikker kort tid etter lansering. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det er trist ja, men om det ville likevel tatt tid før produktene er i butikkene, så er det forstålig. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Huffda, det var dårlige nyheter Lurer på om Nvidia utsetter 8900-serien, 8600-serien og prisfallene også som reaksjon på dette? Håper ikke det. 7991224[/snapback] 8600-serien skal ut på CeBIT En eventuel 8900-serie har jeg ikke hørt så mye om... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Huffda, det var dårlige nyheter Lurer på om Nvidia utsetter 8900-serien, 8600-serien og prisfallene også som reaksjon på dette? Håper ikke det. Reditert: Siden de sier det er strategiske grunner så virker det som de bare prøver å unngå at det kræsjer med en eller annen annen lansering eller begivenhet. Regner med de produserer opp et godt lager før de lanserer slik at vi unngår tomme nettbutikker kort tid etter lansering. 7991224[/snapback] Du kan regne med at nVidia kjører på alt de kan. Tenkte det samme, AMD vil sikkert lansere ett high end skjermkort sammen med noe CPUer, brikkesett eller liknende. Antageligvis fordi de vil at ATI skjermkortene skal assosieres med AMD CPUer/brikkesett, det er hvertfall det jeg tolker med "R600 has been delayed due to strategy-related reasons and a wish to address broader market segments".... Tragisk, nettopp denne type stunt jeg fryktet da AMD tok over ATI. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Du kan regne med at nVidia kjører på alt de kan. Tvert i mot. Dette er en gylden mulighet til å melke markedet litt ekstra før de senker priser eller lanserer noe raskere. Tragisk? Det er vel å ta litt hardt i. Hvis de mener det gir mer mening å lansere noe sammen så er det vel bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå