Gå til innhold

Spørsmål omkring Office 2007

plankeby

Anbefalte innlegg

Lagde trådoverskriften lit "åpen" da det sikkert blir noen med undring og spørsmål omkring Office 2007 etterhvert.

Jeg merket meg på Microsoft sine hjemmesider: "Grammatikkontroll og kontekstavhengig stavekontroll i Word er ikke aktivert med mindre maskinen har 1 GB minne."

Betyr det at når man har en maskin med under 1 GB minne kan man ikke lenger bruke grammatikkontroll? Bruker i dag Office XP på Pentium 3 700 Mhz pc, og grammatikkontroll går unna uten problem.

Er kravene i Office 2007 blitt så stor pga. at programmet i seg selv med avanserte menyer m.m. spiser så mye kraft.

Jeg syntes 1 GB minnekravet for å kjøre grammatikkkontroll i et tekstbehandlingsprogram er overveldende høyt krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes selv 1GB høres merkelig ut. Men når du sier det så kommer på at jeg installerte office med norsk språkpakke. skrudde på stavekontroll men det virket ikke, samme hva jeg prøvde..

Kjørte virtuell maskin med vista og la inn 500MB minne, kansje det er grunnen.. :hmm:

Lenke til kommentar

Setter pris på om noen har/får erfaring med Word 2007 og bruk av grammatikkontroll på PC med 512MB eller mindre minne.

1 GB minne for å kjøre et tekstbehandlingsprogram er da drøyt!

Dette vil å så fall være en faktor som gjør at svært mange ikke oppgraderer, det er tross alt ikke så vanlig med 1 GB minne i PCer rundtomkring i hjem og kontorer i dag.

Systemkrav på 256MB ville jeg kunne forstå. For PCer i vanlige kontorlandskap med kun Word og kanskje Excel har man normalt ikke tatt høyde for såpass store minnekrav.

For meg er det sprøtt at et tekstbehandlingsprogram skal krever like mye minne som store avanserte spill.

-Ja, grammatikkontrollen kan skrus av, men da har vel mange heller Office 2003 med alle funksjoner, kontra ny med nytt utseende men mindre funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...